Den dummaste frågan/påståendet ni hört ?

honkiie skrev:
Min klasskamrat var sm mästare i quake, hade lagat smokies tv, hade quake 5, hackat pentagon och sen när han blev full så kom dom riktigt orimliga lögnerna som att han var sångare på venoms första plattor. :kocko

Sångare i WASP var det väl?

Hade en tjejkompis på högstadiet som drog en smart kommentar!

-Vi behöver inte er bönder, vi kan köpa mjölken i affären!
:hihi

Har en polare som också är mytoman, men det är bara att hålla med för det är ingen idé att säga emot, då får man bara "Jo men det är sant".
IAF, en gång så var han uppe på fjället och fiskade i en tjärn. Det var han och två kompisar, bara det att han fick så mycket fisk så han orkade inte bära ner allting, och dom andra två orkade inte heller. Så dom beställde upp en hellikopter, men det var knappt att den orkade lyfta, men då plockade han ur några fiskar för han behövde ju faktiskt inte alla fiskar. Så då kunde hellikoptern lyfta.
Samma kille har nu fått byta jobb eftersom han aldrig kom i tid och därmed fick sparken. Han nya jobb som PPM försäljare säger han ger så himla bra betalt så han vet inte vad han ska göra med alla pengar, han funderar på att köpa ett hus, skoter eller motorcykel. Men än så länge har jag då inte sett något av dom ;)

Denna har jag hört.

- Vem menar du?
- Ja, du ser honom. Han där borta. Jamen, han som andas.

Mech skrev:
Denna har jag hört.

- Vem menar du?
- Ja, du ser honom. Han där borta. Jamen, han som andas.

Hahaha, om det var vid en skara döingar eller folk som försökte ta rekord i att hålla andan längst så verkar den ju vettig, men kanske inte i en helt vanlig folk samling :tungan

:tummenupp

Haha, jag har haft en gammal klasskamrat som var mytoman av högsta graden..kan berätta milslånga stories, men här kommer en favvo!
'
Han börjar med att berätta att hemma hos honom minsann, där har dom 100mbit interenet sedan flera år tillbaka (och det var ett par år sedan han berättade det) Så den sannoliken var väldigt liten ...men iaf, och så bor dom i en fet villa med en 25m pool, och hans pappa hade tydligen det rätt gott ställt, så han hade en 911turbo och en Ninja...(nu kommer det bästa)
Killen i sig har nog aldrig suttit på en cykel, och klämmer ut sig....
Jag fick testa pappas ninja en gång, och eftersom jag inte är van så tog jag det rätt lungt...körde i en ca 160km/h...(han var 16år)

Och sedan att en goldwing tydligen vägde lite över ett ton....:banana

TurboJugend skrev:
Sångare i WASP var det väl?

Över det tvistar de lärde men jag har det för att det var venom. Hursomhelst, vilket av dom det än var så är båda ganska oändligt omöjliga.

tycon1 skrev:
Gör den inte det? :va

En kompis på högstadiet påstod att en hayabusa kostade 1,3 miljoner och det fanns bara en i Sverige, och det var ghostriders. :tummenupp

tycon1 skrev:
Haha, jag har haft en gammal klasskamrat som var mytoman av högsta graden..kan berätta milslånga stories, men här kommer en favvo!
'
Han börjar med att berätta att hemma hos honom minsann, där har dom 100mbit interenet sedan flera år tillbaka (och det var ett par år sedan han berättade det) Så den sannoliken var väldigt liten ...men iaf, och så bor dom i en fet villa med en 25m pool, och hans pappa hade tydligen det rätt gott ställt, så han hade en 911turbo och en Ninja...(nu kommer det bästa)
Killen i sig har nog aldrig suttit på en cykel, och klämmer ut sig....
Jag fick testa pappas ninja en gång, och eftersom jag inte är van så tog jag det rätt lungt...körde i en ca 160km/h...(han var 16år)

Inget i det ovanstående är väl egentligen omöjligt eller ens osannolikt, förutom det där med att en GW skulle väga ett ton då.

Som taxichaufför får man ofta frågan:

"Är du ledig?" Trots att man redan har nickat till dom och stannat precis framför fötterna på dom och säger välkommen.

Eller, "Är det mkt att göra ikväll?". Kan väl knappast vara så kunderna verkligen bryr sig?

OCH "Är de många som försöker vill, du vet :rolleyes: , ja, kanske inte har så mkt pengar?" fast den frågan svarar jag inte på. :hihi

Något av det dummaste jag hört var under förra årets nollning i Halmstad. Jag hade med mig ett gäng nollor upp i Trade Center, den högsta byggnaden i Halmstad. Vi står där uppe och kikar ut över staden varvid en brud frågar; "...men, var är det där höga huset då"?

Jösses...

"Vad heter cremé fraiche på franska?" - En kompis på väg till affären på skidsemester i Frankrike

"Kör du motorcykel?" - När man kommer in någonstans i skinnställ och med kraniumpottan i handen.

"Är du en riddare?" - Liten unge på posten när jag hade två decimeter blå tuppkam. Den var inte dum, men söt nog för att kvala ändå. :)

(Ja, ungens far såg ut att vilja vara någonstans långt borta just då men det gick över när jag snackat med lillkillen ett tag)

Jag har en söt, inte så dum.

En liten kille på macken som kollar med stora ögon på mig när jag knäpper mina alpinestars SM-X plus.

"Va! Ska du ut och åka skidor nu? Det är ju sommar!!!"

Då skrattade jag en aning och förklarade sedan.

Det är ju alltid kul att få episoder som hänt en själv återberättade
av någon som säger att det var han och någon annan :lol

En granne skulle beställa ett nytt drivband till pojkens gamla yamaha snöskoter. kommer in i omklädningsrummet i ishallen och berättar att han fått mattan nu men dom hade skickat fel. -Dom hade skickat en med 15CENTIMETERS kammar! :va Jaha.. fnissades väl lite men då undra vi om vi fick se den då... -Näää det är i bagaget i bilen å luckan går inte upp! :hihi
(Högsta kammarna på skotermattor som säljs nu är max ca 60mm! :)

Jag har en underbar ...

En kille i som gjorde lumpen för ett tag sedan sitter tillsammans med sina lumparkompisar och tejpar skidstavar med vit tejp så att de ska kamofleras mot den vita snön...

Då ställer han frågan:"Ok, om man nu använder vit tejp på vintern, använder man grön tejp på sommaren då? :hihi

Till och med den vanligtvis hårdbitne gruppledaren kunde inte ens hålla sig för skratt!! :rofl

Mytomaner verkar ju poppis så jag får väl också berätta om en kille som gick i min klass. Enl han själv hade han varit med om följande

1. Åkt störtlopp i en skidbacke med 70 graders lutning, dessutom var där en knapplift
2. Druckigt 3 dl 99% sprit och därefter sprungit marathon på rekordtid (spriten var för att inte känna trötthet)
3.Blivit jagad av Thomas Möller (HA ledaren) på sin moped men kört ifrån honom på motorvägen då hans bil inte hängde med
4. Hans pappa har en Hundkoja med en V8 som har 800 hästar och sen får han 40 till när han kopplar in lustgasen
5. Hans moppe åker ifrån en r1 0-100

Frågan är om man skall tycka synd om dessa varelser med överdrivet självhävdelsebehov eller man skall bara småle och mobba dem

På gymnasiet var det en tjej (blondin såklart) som helt allvarligt frågade vad man skulle plugga för att bli vittne.... :brinnerup

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing