Den drar åt höger...

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
...när jag slangar. Har inte alltid varit så.

Har letat igenom några wheelie tråder om det här, finns det någon så har jag missat den.

Iaf, när jag wheeliar så börjar den dra åt höger. Tänkte mest kolla vilka orskar det kan bero på. Självklart kan det vara flera.

Är kedjan för slapp/hård?
Är bakdämparen för hårt/löst inställd
Sitter snett på hojen ? ( nej )
Eller så lutar vägen kanske :tungan

Någon som har något mera man kan kolla ? :tummenupp

Mvh :tuttar

Bakhjulet kanske inte sitter riktat rakt fram, dvs. kedjespänningsgrejerna kanske är olika justerade på båda sidorna?
Du kanske har pungen på höger sida av sadeln?

Micke_Lindstrom skrev:
Bakhjulet kanske inte sitter riktat rakt fram, dvs. kedjespänningsgrejerna kanske är olika justerade på båda sidorna?
Du kanske har pungen på höger sida av sadeln?

haha aa pungen är faktiskt lite högertung...

Naee har kollat det och bakdäcket är i bra skick. Får väl leta vidare :huvet

slitet bakhjulslager, svinglager? Annars måste det vara däcket eller kedjan som är snedspänd -ifall inte ramen är sne eller du lastat vikter på ena sidan? :va
Kan det inte bara vara så att du är lite ovan på bakhjulet och att du omedvetet får den gå åt fel håll? Hade själv problem med det i början.

-PLM- skrev:
slitet bakhjulslager, svinglager? Annars måste det vara däcket eller kedjan som är snedspänd -ifall inte ramen är sne eller du lastat vikter på ena sidan? :va
Kan det inte bara vara så att du är lite ovan på bakhjulet och att du omedvetet får den gå åt fel håll? Hade själv problem med det i början.

mkt möjligt det där att jag är ovan... :tungan Men jag ska mäta EXAKT så att kedjan inte går snett :hihi

Troligtvis vägen... Dom flesta vägarna lutar ju lite, så vattnet rinner undan bättre.
Känner igen syndromet. Tror inte det är din hoj det är fel på.

Jaja precis lika för mig men jag tror absolut att jag sitter så satt det svänger :rolleyes:

Har en polare som är absolut säker att han sitter rakt på sin hoj men, ni skulle se han :D
han sitter så fruktansvärt snett så jag vet inte vad, åkte bakpå honom igår å han satt så ändå, men rakt gick det :va

Jaja alla kroppar är byggda på sitt vis elller :))

du kanske lägger ner hoje mer i högerkurvor? och högre hastighet där, dvs att det slits mer där, logiskt tycker jag, men bara en fundering :)

Idé: Kör på bakhjulet på fel sida av vägen och kolla om den svänger vänster då.

uggla skrev:
du kanske lägger ner hoje mer i högerkurvor? och högre hastighet där, dvs att det slits mer där, logiskt tycker jag, men bara en fundering :)

Hade en polare som hade det fenomenet å vänster :kocko
Han skrapade i vänster å inte höger, å så var han bland dom snabbaste i 125standard på min tid :yoparty

håll emot

:D håll emot och luta dig åt vänster vetja som man gör när vägarna svänger.......

nu ska ni få höra....

Var ute igår o provade o lekte med min förhoppning på topp.

Jag tror att när jag drar i gashandtaget så styr jag lite omedvetet till höger...för nu så körde jag rakt :rolleyes: Nu slipper jag sitta med hela kroppen o balansera på vänster sida, men ska prova din variant Mattias att köra i andra vägfältet bara för att den lät så härlig.... :tungan

Lidbrandt skrev:
nu ska ni få höra....

Var ute igår o provade o lekte med min förhoppning på topp.

Jag tror att när jag drar i gashandtaget så styr jag lite omedvetet till höger...för nu så körde jag rakt :rolleyes: Nu slipper jag sitta med hela kroppen o balansera på vänster sida, men ska prova din variant Mattias att köra i andra vägfältet bara för att den lät så härlig.... :tungan

Du kan ju också styra hela hojen. Funkar iofs bäst i höga farter, men att vinkla ut benet, och vrida styret fullt åt motsatt håll som du vill svänga åt, funkar perfekt. För mig iaf... Testa!!

Back