Den bästa komedin

Haha, "different strokes for different folks" som det heter. Jag tycker att det roligaste är att hänga med i och fatta nyanserna i amerikansk slang. Man lär sig många bra-att-ha saker som "ball fro" till exempel (Googla om du inte vet vad det är). Sen tycker jag att Ferrell är the undisputed king av låg humor. En totalt annan liga än splatterfilmer som jag aldrig förstått och andra filmer av Nakna Pistolen-typ.

Få höra dina personliga favoriter så ska jag prime:a motorsågen under tiden :tungan Eller så gillar jag dem också. Obs! Nu snackar vi låg humor och inte t.ex. Lost In Translation och såna mer "riktiga" filmer som jag också gillar.

Hm ok. Jag kanske är kulturelitist men varför slösa bort livet på lowtech humor?

Jag är verkligen inte särskilt fin i kanten men detta forum bidrar till att sänka min syn på mänsklighetens smak.

Last edited:
Pineapple Express

Inte bästa komedin men klart sevärd

Last edited:
Är det underfundiga citat man söker, så måste man se "Thin blue line".
Serie.
[YOUTUBE-ID]8-Za5fLweN4[/YOUTUBE-ID]

Jag undrar också vad en eller två av de bättre på senare tid skulle vara i så fall.

En annan sjuuuukt rolig grej i Step Brothers var kommentaren på slutet när de hade fått Chewbacca-masker: "it's okay that mine's not movie quality!". Jag såg filmen på bio och det gjorde den bättre helt klart.

Ja i princip verkar det faktiskt bara vara du som tycker så. :)

HULK hands!

Jag undrar också vad en eller två av de bättre på senare tid skulle vara i så fall.

En annan sjuuuukt rolig grej i Step Brothers var kommentaren på slutet när de hade fått Chewbacca-masker: "it's okay that mine's not movie quality!". Jag såg filmen på bio och det gjorde den bättre helt klart.

Det finns hur mycket som helst, att han aldrig erkände att han rörde trummorna. Och apropå trummorna, att trumrummet hette creative studio. :lol

Clerks 2!

[YOUTUBE-ID]oMVAc0pgnOw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]wX01Lna0OI8&[/YOUTUBE-ID]

Jag säger bara : The Benchwarmers :tummenupp

[YOUTUBE-ID]IB-6HF0KUws&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]O2N8ehaLUMQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]O5kCWli6x8I&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Min favorit komedi är helt klart Without a paddle. Så ruskigt bra film imo.

Bara jag som tycker Step Brothers är en av de sämre komedierna som släppts på senare tid?

Nä, håller med... Efter alla bra recensioner här, "köpte" jag filmen i går och satte mig med ett glas vin för att kolla på den. Orkade med ungefär 45 minuter innan jag stängde av. 40-åriga karlar som beter sig som utvecklingsstörda tolvåringar har inget större humorvärde i mina ögon.

Sasha Baron Cohen Rules!

Nä, håller med... Efter alla bra recensioner här, "köpte" jag filmen i går och satte mig med ett glas vin för att kolla på den. Orkade med ungefär 45 minuter innan jag stängde av. 40-åriga karlar som beter sig som utvecklingsstörda tolvåringar har inget större humorvärde i mina ögon.

Sasha Baron Cohen Rules!

Sasha är ju sååå mycke bättre för han är ju bara 38 :rolleyes: Pinsamt är bara förnamnet, Zohan slapp man skämmas när man kollade på åtminstone.

Han är också bra fast Borat-filmen sög hästb***e, nästan. Tyvärr har jag förstört Sasha pga att jag såg allt jag kom över under hyfsat lång tid. Har ganska svårt för honom numer.

"... and I say hi so Austria gay TV!"-sketchen från Spring Break är bland det roligaste/taskigaste han gjort tycker jag. När han är Alig G och diskuterar droger med en polis är också helt suveränt. Politin radar upp en massa dåliga saker man kan råka ut för och då säger han "and is there any negative side effects". Humor.

Sasha Baron Cohen Rules!

Har sett Step Brothers nu och tyckte den var hyfsat bra. Tyvärr så känns den lite lågbudget precis som de flesta andra (kanske t o m alla?) hans andra filmer. Om han lade ner mer tid och arbete på varje film istället för att prångla ut mängder med filmer så skulle de bli mycket bättre!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT