Demontering luftburk GSXR 750/1100

kebne

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR
Demontering [EDIT ] förgasare [EDIT] GSXR 750/1100

Det var några år sen (1994) sist jag hade en GSXR 1100 -86:a. Men jag har ibland drömt mig tillbaka :rolleyes:
Minns att jag hade väldiga problem att få loss och sätta dit luftburken eftersom det var så himla tajt. Gjorde förgasarservice och justeringar och det blev lite lättare efter att ha gjort det några gånger. Men jag har en känsla av att jag kanske gick tillväga på fel sätt? Jag skruvade loss klammrarna på båda sidor av förgasarna och sedan tryckte jag tillbaka luftboxen den lilla cm som fanns till förfogande. Därefter fick man trycka ut paketet med våld känns det som. Om man ändå hade kunnat plocka lös luftburken innan?
Kanske eftermarknadsfilter är enklare att montera/demontera...

Last edited:
kebne skrev:
Det var några år sen (1994) sist jag hade en GSXR 1100 -86:a. Men jag har ibland drömt mig tillbaka :rolleyes:
Minns att jag hade väldiga problem att få loss och sätta dit luftburken eftersom det var så himla tajt. Gjorde förgasarservice och justeringar och det blev lite lättare efter att ha gjort det några gånger. Men jag har en känsla av att jag kanske gick tillväga på fel sätt? Jag skruvade loss klammrarna på båda sidor av förgasarna och sedan tryckte jag tillbaka luftboxen den lilla cm som fanns till förfogande. Därefter fick man trycka ut paketet med våld känns det som. Om man ändå hade kunnat plocka lös luftburken innan?
Kanske eftermarknadsfilter är enklare att montera/demontera...

Den går ta mig f...n ej att få ut ur ramen i ett stycke, jag har iaf aldrig lyckats och alla gamla GSXRár jag sett har spår efter att luft burken har varit delad. Det enda rätta är att slänga luft burken så långt bort man kan och sedan monter Mikuni RS36ór Med separata filter.

Gamla GSXRár är byggt på sammas sätt som bilar, bilar börjar man med värmepaketet och sedan bygger man bilen runt dem, GSXR 1100 86-88 börjar dom med luftburken och sedan bygger man motorcykeln runt den.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing