Demontera toppkåpa? (R1 -02)

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701 + 959 Corse
Halloj,
Jag har ett löjligt problem. Jag får inte bort toppkåpan :3freak
Har demonterat sidokåpor, backspeglar, kåpglas samt 4 st skruvar som sitter i lykthuset. Något mer ska inte kunna hålla fast kåpan enligt manualen...MEN den sitter fast som berget längst fram mellan lyktorna.

Jag tror att det bara är en styrtapp som går in i ett hål i lykthuset. Drar jag hårdare så kommer någonting att gå sönder...

Kan det vara så att det sitter en skruv där som jag varken kan se i manualen eller "live"?

Bifogat

• kåpa.jpg
    kåpa.jpg
    85.6 KB · Visningar: 70
Det sitter en skriv där.

Du är tvungen att plocka loss instrument panelen med hållare och allt. Det är lite meck men när du väl har lossat rätt skruvar är det enkelt att få loss den.

/ Peppe

Maranello skrev:
2085666 Halloj,
Jag har ett löjligt problem. Jag får inte bort toppkåpan :3freak
Har demonterat sidokåpor, backspeglar, kåpglas samt 4 st skruvar som sitter i lykthuset. Något mer ska inte kunna hålla fast kåpan enligt manualen...MEN den sitter fast som berget längst fram mellan lyktorna.

Jag tror att det bara är en styrtapp som går in i ett hål i lykthuset. Drar jag hårdare så kommer någonting att gå sönder...

Kan det vara så att det sitter en skruv där som jag varken kan se i manualen eller "live"?

PeppeBus skrev:
2085672 Det sitter en skriv där.Du är tvungen att plocka loss instrument panelen med hållare och allt. Det är lite meck men när du väl har lossat rätt skruvar är det enkelt att få loss den./ Peppe
Tack!
:Bugar

Är det inte bara att lossa bultarna vid styrhuvudet? Så var det iaf på min R6:a, satt med 2 skruvar, sen fick man loss hela paketet (toppkåpa, istrumentering, lysen osv).

FUBAR skrev:
2085859 Är det inte bara att lossa bultarna vid styrhuvudet? Så var det iaf på min R6:a, satt med 2 skruvar, sen fick man loss hela paketet (toppkåpa, istrumentering, lysen osv).

Jo, måste vara ett stag som håller hela skiten som sitter med två bultar i ramen. Lossa dom och lossa på kablaget till hela skiten så har du allt loss. Då är det lättare att ta väck sakerna en efter en (instrument, lysen, toppkåpa)

FUBAR skrev:
2085859 Är det inte bara att lossa bultarna vid styrhuvudet?
Jag lyckades lirka in en skruvmejsel med panel och hållare på plats. Nu är kåpan demonterad :banana

Och hur gick detta till :confused:

Jag har inte varit inloggad och skrivit det svaret. Men kul att någon gav ett hjälpande svar :)

Nu till problemet. Vem har loggat in på mitt användarkonto??

//Peppe

PeppeBus skrev:
2085672 Det sitter en skriv där.

Du är tvungen att plocka loss instrument panelen med hållare och allt. Det är lite meck men när du väl har lossat rätt skruvar är det enkelt att få loss den.

/ Peppe

Det var jag :(

Du var inloggad på datorn i Lyon.

/ Micke

PeppeBus skrev:
2089556 Och hur gick detta till :confused:

Jag har inte varit inloggad och skrivit det svaret. Men kul att någon gav ett hjälpande svar :)

//Peppe

PeppeBus skrev:
2089556 Och hur gick detta till :confused:

//Peppe
Du har inte kollat sporthoj på nån anans dator och sen glömt att logga ut då?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg