Hej gott folk,
Håller på och förbereder för en epoxyurenovering av tanken på en Cb500 från 1978. Bilden visar utloppet där bränslekranen vanligtvis är fastskruvad. I röret sitter ett plaströr monterat, som leder till ett bränslefilter och "reservtanksfunktion" längre in. Det måste bort innan jag kan släppa in epoxyn, annars kommer jag inte få ut en droppe bensin efteråt
Lyckas inte med någon bra metod att få ut den här plasthylsan. I den bästa av världar skulle man ha en stor skruv av rätt dimension som kan kunde skruva ner några varv för att få fäste att dra ut den. Det närmaste jag hade var borr, men det resulterade föga förvånande i skador i plasten. Någon som har något tips?
När jag ändå frågar så undrar jag också över packningen mellan utlopp och bensinkran. Den som sitter på du är gammal och förstörd vilket gör det svårt att få grepp om hur den sett ut. Är det bara en enkel o-ring av rätt dimension eller är det något särskilt?
Håller på och förbereder för en epoxyurenovering av tanken på en Cb500 från 1978. Bilden visar utloppet där bränslekranen vanligtvis är fastskruvad. I röret sitter ett plaströr monterat, som leder till ett bränslefilter och "reservtanksfunktion" längre in. Det måste bort innan jag kan släppa in epoxyn, annars kommer jag inte få ut en droppe bensin efteråt

När jag ändå frågar så undrar jag också över packningen mellan utlopp och bensinkran. Den som sitter på du är gammal och förstörd vilket gör det svårt att få grepp om hur den sett ut. Är det bara en enkel o-ring av rätt dimension eller är det något särskilt?
