Demonstranter.......suck

Jahopp.... Man kan återigen konstatera att det skjuts för lite i det här landet.
Varför inte utrusta kravallisarna med sådana där fina "beanbag" shotguns?
Jag hade backat om nån sköt mig med ärtpåse i pannan!!!

Spola till 1:30<----
[YOUTUBE-ID]CCQVK3JPRe4[/YOUTUBE-ID]

:yoparty

Det är riktigt skumt för mig varför polisen faktiskt inte har fler "verktyg" till sitt förfogande mellan batong och dödlig ammunition/pistol.
Fattar inte riktigt vad regeringen osv. får ut utav att inte öka och skapa variation på polisens utrustning.

*EDIT*

Ska bli väldigt intressant att se hur EU-toppmötet här i Jönköping (på Högskolan av alla ställen...) går och vad efterföljderna blir (demonstrationer och gatuvåld that is)

Det är riktigt skumt för mig varför polisen faktiskt inte har fler "verktyg" till sitt förfogande mellan batong och dödlig ammunition/pistol.
Fattar inte riktigt vad regeringen osv. får ut utav att inte öka och skapa variation på polisens utrustning.

var väl just därför de fick pepparsprayen för några år sedan. Fast jag kan hålla med om att det skulle kunna finnas ytterligare alternativ beroende på situation.

Bättre dessa demonstrater än reclaim the streets o ockupant nissarna som härjade här för någon månad sen. dessa har ju iaf en riktig anledning så jag ger dem mitt stöd

Bättre dessa demonstrater än reclaim the streets o ockupant nissarna som härjade här för någon månad sen. dessa har ju iaf en riktig anledning så jag ger dem mitt stöd

Jo för det låter vettigt att med våld storma en ambassad i ett land som inte har nånting med saken att göra. Det är lite som att öppna dörrarna till grönsaksdisken om man kämpar för djurens rätt.
Våld föder våld, dessa människor har ingen rätt att bruka våld, lika lite som polisen i Iran har rätt att göra det på det sättet de gör.

Alternativt är det en jurisdiktion, alltså rätt att utöva rättskipning och döma inom ett geografiskt begränsat område.

Den stora skillnaden från ett territorium framgår dock inte...

Absolut. Polisen borde se genom fingrarna med de här, låta dem bränna ner skiten och slänga ut den iranska ambassadpersonalen tills Iran slutar behandla folk som de gör. Jävla hjärntvättade idioter som styr i det landet!

Absolut. Polisen borde se genom fingrarna med de här, låta dem bränna ner skiten och slänga ut den iranska ambassadpersonalen tills Iran slutar behandla folk som de gör. Jävla hjärntvättade idioter som styr i det landet!

Jag skulle inte klaga om de gjorde det skulle du?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025