Demokrati eller inte?

Avskaffa kungahuset?

• Antal röstningar
    0
landen skrev:
Face it! Hur grymt är det att ha en Kung som representant? Fråga vilken 20-30 åring som helst ute i världen vad det första dom tänker på när dom hör Sverige är. Inte många kommer nämna nån kung.

Frågan du däremot dom lite äldre i befolkningen så kommer nog kungahuset nämnas lite mer.

Men annars är det nog mest Peter Forsberg, ABBA, Björn Borg, Refused, The Hives, Hellacopters och Cardigans som du kommer få höra.

Jag ser hellre att ett band som Hellacopters :yoparty sätter Sverige på kartan än någon träig gammal kung som ska åka jorden runt och klappa barn på huvet. Ok visst det är bara 4:-/år (som någon nämde) men det handlar om principer.

Finns säkert massa lata arbetslösa som jag betalar med mina skattepengar men, systemet fungerar så eftersom vi har röstat fram en regering som har bestämt det.

Jag har aldrig fått rösta fram någon kung!

Ingen mer som vill ha Hellacopters som PR för Sverige?

t-rex skrev:
Tror att en fantastiskt stor del av MUF består av bortskämda snorungar som behöver bli torra bakom öronen och växa upp. Jag tänker dock inte underbygga detta, utan bara kasta in det lite käckt i debatten, eftersom det är ett enda stort mörkertal...

Kom igen, bättre kan du.
Låter troligt :hihi

...ska försöka bättra mig, men det är svårt utan några matnyttiga motargument ;)

Asplund: Går du på bidrag för att du inte har nått val eller för att det är bekvämt? är det de andra, så visst kan man kalla det något annat, men varför försköna sanningen? Du behöver dock inte ta illa upp, systemet är korkat som tillåter att de utnyttjas :död

gladh skrev:
Trådar föds, trådar dör. Dock brukar vissa resa sig från graven utan att man behöver utföra voodooritualer :7peta

gladh

Mmm, sant. Allt som föds måste dö, men som en sann människa så har jag lite svårt att fatta det. :tungan

demokratitråd R.I.P

Beloved son, i remember you

Har ni förresten lagt märke till vilken sida som "vann" pollen :tungan

t-rex skrev:
Tror att en fantastiskt stor del av MUF består av bortskämda snorungar som behöver bli torra bakom öronen och växa upp. Jag tänker dock inte underbygga detta, utan bara kasta in det lite käckt i debatten, eftersom det är ett enda stort mörkertal...

Kom igen, bättre kan du.
Hört talas om palestinaschal, röda converse skor och randiga strumpor?

kaZmur skrev:
Om vi ändå ska snacka fördommar så tycker jag bara inte man ska snacka så mycket om MUF... :)

Om du läser hela tråden så använder jag det inte som en fördom, jag använder det som ett exempel på vad man kan kläcka ur sig om man har en åsikt som man inte kan (eller vill) underbygga.

Men visst, traska ner till din lokala mufförening så kan vi snacka fördomar sedan...

t-rex skrev:
Om du läser hela tråden så använder jag det inte som en fördom, jag använder det som ett exempel på vad man kan kläcka ur sig om man har en åsikt som man inte kan (eller vill) underbygga.

Men visst, traska ner till din lokala mufförening så kan vi snacka fördomar sedan...
jaså du va så djup idag... jaja...

förresten så e det lika självklart som det är självklart att jag har läst tråden...

kajlyl skrev:
det var en del i vårt käftande man måste se helheten :p
Hehe... jo, men käftas det från ett håll så måste någon käfta tillbaka...

just keepin' the thread alive bro'...

kaZmur skrev:
just keepin' the thread alive bro'...

Härligt :) Känns som att det mesta är sagt, men vafn, mer käftande och provocerande åt folket.

Att pollen just nu visar att sporthojarna också har en majoritet för monarkin, precis som svenska folket får mig att tänka på ett citat....

"In the land of the blind, the One-eyed man is king....."

capi skrev:
Härligt :) Känns som att det mesta är sagt, men vafn, mer käftande och provocerande åt folket.

Att pollen just nu visar att sporthojarna också har en majoritet för monarkin, precis som svenska folket får mig att tänka på ett citat....

"In the land of the blind, the One-eyed man is king....."

Lägg ner denna tråden nu istället för att hylla dig själv som den missförstådde hjälten.

Chris Ash skrev:
Lägg ner denna tråden nu istället för att hylla dig själv som den missförstådde hjälten.

Jag är en missförstådd hjälte. :fakta

Men vem dog och gjorde dig till Kung över trådarnas vara eller icke vara?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, vill du inte vara här så är det ju enkelt. Stick. :kocko

Skalman skrev:
Har ni förresten lagt märke till vilken sida som "vann" pollen :tungan
Jo, Socialdemokraterna är skitduktiga när det kommer till val. Ni vinner alltid :D

capi skrev:
Jag är en missförstådd hjälte. :fakta

Men vem dog och gjorde dig till Kung över trådarnas vara eller icke vara?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, vill du inte vara här så är det ju enkelt. Stick. :kocko

Jag vill vara i alla trådar med lite trevlig debatt. Synd om de förstörs av självgoda fjollor.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul