Dellorto förgasare Munstycken passar inte?

Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Honda Ns125F med 180cc och effekt system
Jag ska sätta på en 180cc på min Honda Ns125f. Så jag köpte ett par stycken munstycken till dellorto men dom passade inte! Munstyckena ser lika dan ut som det som sitter på, men det ska vara "bredare" gängor. Så är det någon som vet var jag kan köpa munstycken som passar till Ns125F (Helst internet butik)? Någon som vet typ vilken storlek jag ska ha på munstyckena det är en 24mm dellorto förgasare?

Ns125F racing skrev:
Jag ska sätta på en 180cc på min Honda Ns125f. Så jag köpte ett par stycken munstycken till dellorto men dom passade inte! Munstyckena ser lika dan ut som det som sitter på, men det ska vara "bredare" gängor. Så är det någon som vet var jag kan köpa munstycken som passar till Ns125F (Helst internet butik)? Någon som vet typ vilken storlek jag ska ha på munstyckena det är en 24mm dellorto förgasare?

Finns två storlekar på dellorto munstycken. 5 och 6mm.

www.geiwiz.de

Ns125F racing skrev:

Om du ska ha 180cc kit på borde du ändå satsa på en större förgasare.. min original Dellorto PHBH-VS 28 räckte inte till min 180cc Malossi cylinder.

LGS skrev:
www.addemoto.se
Fick munstyckena efter 2 dagar. Dem har dellorto 6mm från 108 och uppåt.

Så dom har 6mm munstycken på Addemotor. Men ska någ skaffa större förgasare :). Men då måste man ju byta insugnings gummi var kan man få tag på det?? Ska man bygga eget i skolan :va

Jag byggde ett insug i plåt en gång i tiden för att testa en 38mm förgasare, fungerade utmärkt tills den blev varm.. :D :hihi

Ns125F racing skrev:
Så dom har 6mm munstycken på Addemotor. Men ska någ skaffa större förgasare :). Men då måste man ju byta insugnings gummi var kan man få tag på det?? Ska man bygga eget i skolan :va

Hmm menade att man skulle göra insugnings platan i metal och ta och klämma fast en slang mellan förgasaren och insugningsplattan :)

Ns125F racing skrev:
Hmm menade att man skulle göra insugnings platan i metal och ta och klämma fast en slang mellan förgasaren och insugningsplattan :)

Köp ett färdigt förgasar kit från Malossi istället... finns 30 och 34mm med allt man behöver till NS 125.. Ring och prata med mohlins så fixar dom nog fram det på beställning. När jag pratade med dom så kostade inte 30 och 34 kiten för NSR mer än 1500kr.. dvs nästan priset på förgasarna hos addemoto. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back