Dell hårddiskproblem

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Har en nyformaterad 40gigare intryckt i en Dell Inspiron 6000 som problemar sig.
Saken är den att blott 2Gb påstås vara ledigt, och Om jag checkar att alla dolda filer och Systemfiler ska visas o drar en sökning över det totalt använda uttrymmet för Xp & etc påstås det bara ta upp 10Gb. I Diskmanagement sägs det helt korrekt att det ska finnas 37.25Gb kapacitet... Alltså, var är mina resterande 25Gb??? dold partition? hittar inga men Xp kan ju vara lite klurigt ibland... nån som har några tankar? kanske några effektiva program som kan hjälpa?

//Kiwi

Har en nyformaterad 40gigare intryckt i en Dell Inspiron 6000 som problemar sig.
Saken är den att blott 2Gb påstås vara ledigt, och Om jag checkar att alla dolda filer och Systemfiler ska visas o drar en sökning över det totalt använda uttrymmet för Xp & etc påstås det bara ta upp 10Gb. I Diskmanagement sägs det helt korrekt att det ska finnas 37.25Gb kapacitet... Alltså, var är mina resterande 25Gb??? dold partition? hittar inga men Xp kan ju vara lite klurigt ibland... nån som har några tankar? kanske några effektiva program som kan hjälpa?

//Kiwi

Högerklicka Den här datorn, välj hantera>lagring>diskhantering, där står det om det finns opartionerat utrymme. Har du redan gjort det så hade jag formaterat & partionerat om den eftersom det kan vara nåt virus eller likn.

Lånar tråden

I min Presario 2500 sitter en 40gb hd.
Den funkar klockrent om jag bara har en partition.
Delar jag disken så hänger sig datorn om jag försöker
aktivera ett program i D partitionen. Skumt,eller hur?

Lånar tråden

I min Presario 2500 sitter en 40gb hd.
Den funkar klockrent om jag bara har en partition.
Delar jag disken så hänger sig datorn om jag försöker
aktivera ett program i D partitionen. Skumt,eller hur?

Låter helskumt... Problemet här är att jag inte på nåt sätt kan se att det finns en extra partition gjord. kan ju vara så att den av nån anledning blivit inaktiverad men jag borde fortfarande se den...:va

Jobbar på Dells laptopsupport.

När du installerade den gjorde du en total formatering med att du tor bort de gamla partitionerna innan installationen?
Där finns en PC-restore partition som du kanske inte tagit bort.
Har den Media Direct så är där en partition till detta oxå.

Har du gjort en reparations installation så kan du fått dubbla Windowsmappar om du inte gjort rätt.

Mitt tips:
Blås hela disken. Ta bort alla partitioner och formatera och installera.
Glöm inte att installera Dell notebook system software och INtel mobile chipset DIREKT efter XP installationen och i den ordningen.

Har du media direct så lämnar du 2GB opartionerat på HDDn och installerar det i efterhand.

Grymt, tackar ödmjukast för tipsen.:tummenupp
Lite segt att behöva formatera igen, lite osäker på vart Xp-skivan hamnat... menmen

Jobbar på Dells laptopsupport.

När du installerade den gjorde du en total formatering med att du tor bort de gamla partitionerna innan installationen?
Där finns en PC-restore partition som du kanske inte tagit bort.
Har den Media Direct så är där en partition till detta oxå.

Har du gjort en reparations installation så kan du fått dubbla Windowsmappar om du inte gjort rätt.

Mitt tips:
Blås hela disken. Ta bort alla partitioner och formatera och installera.
Glöm inte att installera Dell notebook system software och INtel mobile chipset DIREKT efter XP installationen och i den ordningen.

Har du media direct så lämnar du 2GB opartionerat på HDDn och installerar det i efterhand.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg