Dell eller Zepto?

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Ska köpa ny bärbar men kan inte välja...
Dell 6400 hamnar på ca 15 k
Zepto 6615 ca 16 k

Ska ha den till lite bildbehandling samt lite "lättare" spel.

Nån som har erfarenhet av nån utav x`en?

Last edited:
fzrjonte skrev:
2566385 Ska köpa ny bärbar men kan inte välja...
Dell 9400 hamnar på ca 15 k
Zepto 6615 ca 16 k

Ska ha den till lite bildbehandling samt lite "lättare" spel.

Nån som har erfarenhet av nån utav x`en?

Skulle inte köpa någon av dom eftersom du får betala för en massa skit man oftast inte behöver, visst är det bra grejer men behöver du verkligen allt skit dom skickar med?

AGE skrev:
2566400 Skulle inte köpa någon av dom eftersom du får betala för en massa skit man oftast inte behöver, visst är det bra grejer men behöver du verkligen allt skit dom skickar med?
Hos zepto kan man iaf skita i mjukvaran.
Nått annat du tänkte på? Andra förslag?
Tack på förhand... :tummenupp

fzrjonte skrev:
2566429 Hos zepto kan man iaf skita i mjukvaran.
Nått annat du tänkte på? Andra förslag?
Tack på förhand... :tummenupp

Jag kan bara säga att jag e´svinnöjd med min Acer Aspire 3000 men jag brukar den bara som surfdator då, lite segt å köra photoshop med för hobbybruk är det inga probbs!

Bra pris var det me´!

Och ännu billigare lär den vällan vara nu ett år senare!

Plåtniklas skrev:
2566437 Det kan du hos Dell också.
Kan man? Hur då?

Dominator-Rocks skrev:
2566440 Jag kan bara säga att jag e´svinnöjd med min Acer Aspire 3000 men jag brukar den bara som surfdator då, lite segt å köra photoshop med för hobbybruk är det inga probbs!

Bra pris var det me´!

Och ännu billigare lär den vällan vara nu ett år senare!
Har blivit "pålurad" en systemkamera så det kommer nog bli en hel del bildbehandling med lite större filer..

Last edited:
fzrjonte skrev:
2566455 Kan man? Hur då?

Har blivit "pålurad" en systemkamera så det kommer nog bli en hel del bildbehandling med lite större filer..

Då ska du nog ha nått lite vassare en Aspire 3000 men :tummenupp för Acer en sålänge !

Hela grejen med Dell´s affärsidé är ju att man ska kunna konfigurera datorn efter egna önskemål. Så att få med massa skit som man inte vill ha, låter underligt. Jag har iallafall lyckats konfigurera mina datorer precis som jag vill ha dom, när jag beställt från Dell.:rolleyes:

Plåtniklas skrev:
2566531 Gå in under den dator du vill ha och så kör du VÄLJ-knappen tills du får upp 'Konfigurera och köp'. Voila! Där är det bara att klicka och trycka dig lycklig. :tummenupp
Äkta Windows® XP Home Edition, SP2, svenskt språk [Inkluderas i priset]

Äkta Windows® XP Professional, SP2, svenskt språk [lägg till 937,50 kr eller 37:-/månad1]

Äkta Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media) [lägg till 75,00 kr eller 3:-/månad1]

Äkta Windows® XP Professional, SP2 (With Media) [lägg till 1 012,50 kr eller 40:-/månad1]

Va jag kan se så kan man inte välja bort mjukvaran...

fzrjonte skrev:
2567617Va jag kan se så kan man inte välja bort mjukvaran...

Du får ju skilja på mjukvara och operativsystem. Jag köpte en VAIO FE21M som ligger i ditt prissegment, duger bra till den bildbehandling som jag gör. Använder iofs bara PhotoShop Elements som följde med. Sen var datorn full med en massa annat skit också, men det gick ju att rensa bort.

DELL är helt jävla värdelöst, jag har två stycken och har haft ytterligare en tidigare. Jag har en Latitude till jobbet och den funkar iofs bra om än mekaniskt dålig, men Inspiron som jag har hemma. Ujujuj, vilket skräp.
Hatar DELL för övrigt. Bara så jag fick det sagt.

PS. Fläktljudet påminner om en äldre köksfläkt.

PS2. Köp inte DELL.

PS3. Köp SONY Vaio, verkar fett-rätt.

Markus skrev:
2567666 PS3. Köp SONY Vaio, verkar fett-rätt.

Jag är fett-nöjd med min, snabb och otroligt tyst. Stor hårddisk på 160 Gb, bra skärm. Den kunde iofs ha haft lite högre upplösning med den duger gott. Bra byggkvalitet i övrigt. Sen att den är snygg och smidig är bara en bonus.

Thermal skrev:
2567673 Jag är fett-nöjd med min, snabb och otroligt tyst. Stor hårddisk på 160 Gb, bra skärm. Den kunde iofs ha haft lite högre upplösning med den duger gott. Bra byggkvalitet i övrigt. Sen att den är snygg och smidig är bara en bonus.

Enda nackdelen med SONy jag hört om är att de är knepiga med kompatibiliteten med andra icke-SONY prylar, korrekt?

Thermal skrev:
2567658 Du får ju skilja på mjukvara och operativsystem. Jag köpte en VAIO FE21M som ligger i ditt prissegment, duger bra till den bildbehandling som jag gör. Använder iofs bara PhotoShop Elements som följde med. Sen var datorn full med en massa annat skit också, men det gick ju att rensa bort.
Ok
Sorry, my bad.:rolleyes:

Markus skrev:
2567675 Enda nackdelen med SONy jag hört om är att de är knepiga med kompatibiliteten med andra icke-SONY prylar, korrekt?
Vet ej. Har en mus från Logitech, en lös hårddisk från Seagate, scanner o skrivare från HP och en kamera från Canon, det är allt. Med de prylarna har jag inte märkt några problem. Men du kanske menade andra saker som extra internminne och dylikt?

Thermal skrev:
2567683 Vet ej. Har en mus från Logitech, en lös hårddisk från Seagate, scanner o skrivare från HP och en kamera från Canon, det är allt. Med de prylarna har jag inte märkt några problem. Men du kanske menade andra saker som extra internminne och dylikt?

Jag ville egentligen bara ställa en fråga som fick mig att verka påläst.

Markus skrev:
2567690 Jag ville egentligen bara ställa en fråga som fick mig att verka påläst.
Ja, du lurade ju mig i alla fall. Men om det är för att du är otroligt intelligent eller att jag är korkad låter jag vara osagt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg