Delkevic vs Blackwidow grenrör

Vilket grenrör bör jag välja till GSX1250FA?

• Antal röstningar
    0

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Jag går i tankar om att byta grenrör för att montera en Lambda och vill inte borra några hål i originalröret.

De grenrör som jag tittat på är:
http://www.blackwidowexhausts.co.uk/gsf-1250-gsf1250-bandit-2007-2016-water-cooled-exhaust-pipes-downpipes-334-p.asp
http://www.delkevic.co.uk/index.php?route=product/product&path=103663_104537_104664&product_id=8378

Skillnaden är att Blackwidow är svetsat och kanske håller tätt bättre. Delkevic sitter ihop med fjädrar och blir lite lättare att montera och mindre risk för sprickor i gods då det inte är svetsat. Det är samma pris på båda 199£

Vad ska jag välja vad har ni för erfarenheter?

Black widow.jpgDelkevic.jpg

Kanske frågeställningen hade varit intressantare om ett tredje alternativ funnits med?:

3. Låt katalysatorn sitta kvar, den plockar du inte bort ostraffat! :fakta:smasha

Jag har ingen erfarenhet av Delkevic grenrör. Däremot har jag köpt ett antal slipons från dem. Perfekta svetsar, bra passform, inga problem alls.

Blackwidow har jag aldrig hört talas om, men det säger ju inte så mycket om dess kvalitet.

Jag hade ett grenrör från Sandy´s, perfekt passform och fin kvalite. Sandy´s är numera Black Widow.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg