Delar till renovering?

Bröderna heter Claes och Torbjörn, och det ska finnas en liten rest kvar av MC-lagret, ev även hela registrerade MC, senast hörde jag om en Honda Ascot500, vet ej om den är kvar. Claes är den som varit mest aktiv att möta kunder, och han åkte runt på olika mässor och marknader och sålde MC delar, mycket BMW grejer såldes till tyskland.
Jag har själv besökt bröderna flera gånger och köpt mc delar. Jag och min kamrat Micke har gått runt och märkt upp med lappar på de saker vi kände igen, från vårt kära 80tal. Den som önskar få kontakt med dem, kan sända mig ett meddelande, så ger jag ut kontaktuppgifter, jag har ju inte kontaktat dem på ett tag, så det verkar mest shysst.
Jag vill i sammanhanget även tipsa om de svenska mc skrotarna, särskilt Spinnin Wheel i Kolsva, som har ett gediget lager för den som vill renovera äldre hojar.
Örebro bilskrot, MC skroten i Örebro, tömdes och alla delar ska ha transporterats till Polen.
MC skroten i Vänersborg har upphört, där gick det att göra verkligen fina fynd. Jag kan nämna en kul historia om killen som stod i depån på Årsrejset, med en Kawasaki KR1 250ccutan motor. Jag gick fram och snackade en stund med honom, och frågade var motorn var. Det är därför jag är här, svarade han, jag letar efter en KR1 motor.
Jag svarade honom att jag återkommer om en stund. En förare som haft goda kontakter med MC skroten i Vänersborg, hade köpt loss en del delar när skroten upphörde, och bland de delarna fanns ett renoveringsobjekt, KR1 250 motorn. 20 minter senare hade de gjort upp om köpet, hur det gick med renoveringen?, ingen aning, men det kommer väl fram nu när historien är presenterad!

Spännande! Då är det nog tyvärr Claes som är avliden, jag köpte för övrigt 2 st FT500 av Torbjörn, detta var 3-4 år sedan. En KR1 försökte jag också köpa för runt 2 år sedan, men ngn annan hann före:)

Det fanns också en del spännande bilar i lagret, dock i de lägre prisklasserna.

Tankarna kom från någon MC meck på Västkusten, som bytt dem på garanti/leveransskador eller ren reparation mot försäkringsbolagen. Samtliga tankar hade ju någon liten eller stor skada.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!