Delar till kawasaki gpz 750

widde

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2007
Hoj
Yamaha xj 900-83
Hej är spekulant på en gpz-83 men undrar hur det ser ut med att köpa delar genom återförsäljare till en sån?

vill inte köpa en hoj sen finns det inga delar att tillgå.

tacksam för svar så klart!

mvh widde

Slitagedelar är inga problem. Mer speciella delar kan vara lite svårare att få tag på. Men köper du en nyare hoj är det inte säkert att du får delar fortare pga det.
Jag skulle inte oroa mig så mycket för det. Finns väldigt mycket beg delar att köpa till -80 tals hojar också :-)

Mats

Har själv en Gpz 750 -83:a o har inte haft några problem med att få tag i delar. Kolla i mc-nyckeln där finns hur mycket slitdelar som helst att få tag i.

Som sagt - ingen brist på slitdelar till gammelhojar. Ska du däremot ha större saker, typ motorkåpor och liknande så är nog eBay säkraste kortet.

Jag håller på att renovera min Gpz 750 och som dom andra säger är det inga större problem att hitta delar. Vill man få ner priset är det värt att kika i USA och england.
Jag har beställt kolvringar, ventilfjädrar, packningssats mm från USA.
Dock är ju leveranstiden väl lång för en kolvring var tvungen att beställas från fabrik.
Packningssatsen med alla packningar inklusive ventiltätningar kostade mindre från USA än vad en topplockspackning kostar från sverige..

Men kåpor och likande är rätt dyrt.

Okej det låter ju bra,ska kolla på mc nyckeln vad dom har.tack så mycket för svaren!

mvh widde

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...