Delar GSX R 1100 -89

Kvendulf

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
Suzuki GSX R 1100
Har lyckats lägga omkull min kära GSX R 1100 -89 (1 sek från frontalkrock med långtradare). I stort sett alla kåpdelar på vänster sida är söderslagna, plus backspegel, fotpinne, blinkers och en liten buckla i tanken. Har nån dessa delar? Färg: Svart-grå-silver. /Kvendulf

Har lyckats lägga omkull min kära GSX R 1100 -89 (1 sek från frontalkrock med långtradare). I stort sett alla kåpdelar på vänster sida är söderslagna, plus backspegel, fotpinne, blinkers och en liten buckla i tanken. Har nån dessa delar? Färg: Svart-grå-silver. /Kvendulf

Kolla tyska ebay, finns mkt gsx-r-delar där...

Kolla med denna norrman han har en del delar
tombrat@online.no

Spinn Wheel i Tumba har en del, vet att de har toppkåpor och tankar iallafall. Backspegel hittade jag en mindre modell hos bikersneed, snyggare än original. Original verkar vibrerar sönder. DinMc i Upplands Väsby kan få tag på en del original delar, en bakspegel kostar dock 2500:- :huvet men vissa grejer är inte så farligt dyra.

Toppkåpa och diverse andra plastdelar går att hitta nytillverkade i det stora landet i väst. Kan säkert hitta någon hemsida om du vill. Toppkåpan ligger op ca 1500 SEK exkl frakt.

De hade vibrationsdämpare för en vettig peng, ej original, original kostar 490:-/st

Lagade upp min gixxer i höstas efter en vurpa men har illa nog lyckats lägga omkull den i en rondell med stenmjöl och diesel denna gång. :mad: De delar jag har hemma vill jag ha kvar...

Verkar vara ett märkligt syndrom för just svart/gråa 89:or :confused:

Undvek ju själv att fronta med omkörande bil i höstas genom att åka i diket och få ungefär samma skador som du på hojen.

Är alla kåpor helt körda eller är det "bara" hål i dom? För mig var det bara hål och dessa är lagade nu, valde dessutom att lacka om hela hojen i originalfärgerna. Ännu inte monterat men ser jävligt bra ut.
Jag undersökte först möjligheterna att hitta just svart/grå kåpor men då såg det helt omöjligt ut. Tror att chansen är större att hitta kåpor i andra färger och sen lacka. Vet att en forummedlem här sålde röd/svarta kåpor då, kanske finns dom kvar. PM:a vid intresse så får du hans namn.

Bucklan i tanken, sitter den möjligen mot sadeln? I så fall är det nog ingen riktig buckla utan original. Trodde själv att min fått bucklan vid kraschen ända till jag upptäckte på polarns gixxer att han hade en likadan ;)

Hur gick det förresten med dig själv?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back