Delar GSX R 1100 -89

Kvendulf

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
Suzuki GSX R 1100
Har lyckats lägga omkull min kära GSX R 1100 -89 (1 sek från frontalkrock med långtradare). I stort sett alla kåpdelar på vänster sida är söderslagna, plus backspegel, fotpinne, blinkers och en liten buckla i tanken. Har nån dessa delar? Färg: Svart-grå-silver. /Kvendulf

Har lyckats lägga omkull min kära GSX R 1100 -89 (1 sek från frontalkrock med långtradare). I stort sett alla kåpdelar på vänster sida är söderslagna, plus backspegel, fotpinne, blinkers och en liten buckla i tanken. Har nån dessa delar? Färg: Svart-grå-silver. /Kvendulf

Kolla tyska ebay, finns mkt gsx-r-delar där...

Kolla med denna norrman han har en del delar
tombrat@online.no

Spinn Wheel i Tumba har en del, vet att de har toppkåpor och tankar iallafall. Backspegel hittade jag en mindre modell hos bikersneed, snyggare än original. Original verkar vibrerar sönder. DinMc i Upplands Väsby kan få tag på en del original delar, en bakspegel kostar dock 2500:- :huvet men vissa grejer är inte så farligt dyra.

Toppkåpa och diverse andra plastdelar går att hitta nytillverkade i det stora landet i väst. Kan säkert hitta någon hemsida om du vill. Toppkåpan ligger op ca 1500 SEK exkl frakt.

De hade vibrationsdämpare för en vettig peng, ej original, original kostar 490:-/st

Lagade upp min gixxer i höstas efter en vurpa men har illa nog lyckats lägga omkull den i en rondell med stenmjöl och diesel denna gång. :mad: De delar jag har hemma vill jag ha kvar...

Verkar vara ett märkligt syndrom för just svart/gråa 89:or :confused:

Undvek ju själv att fronta med omkörande bil i höstas genom att åka i diket och få ungefär samma skador som du på hojen.

Är alla kåpor helt körda eller är det "bara" hål i dom? För mig var det bara hål och dessa är lagade nu, valde dessutom att lacka om hela hojen i originalfärgerna. Ännu inte monterat men ser jävligt bra ut.
Jag undersökte först möjligheterna att hitta just svart/grå kåpor men då såg det helt omöjligt ut. Tror att chansen är större att hitta kåpor i andra färger och sen lacka. Vet att en forummedlem här sålde röd/svarta kåpor då, kanske finns dom kvar. PM:a vid intresse så får du hans namn.

Bucklan i tanken, sitter den möjligen mot sadeln? I så fall är det nog ingen riktig buckla utan original. Trodde själv att min fått bucklan vid kraschen ända till jag upptäckte på polarns gixxer att han hade en likadan ;)

Hur gick det förresten med dig själv?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...