Delar från e-bay usa??

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Hallå alla är det någon som har någon erfarenhet av att köpa delar på ebay från usa?? var inne på ebay och såg att dom har en massa delar där till ca 1\10 av priset jämfört med sverige. Jag ska bl.a köpa nya fälgar vad säger ni om det? hur stor är risken att bli lurad? typ snea fälgar eller liknande. hade ni köpt dom i usa eller hade ni betalat det sura priset i sverige:confused: ?

zingo00 skrev:
2439606 Hallå alla är det någon som har någon erfarenhet av att köpa delar på ebay från usa?? var inne på ebay och såg att dom har en massa delar där till ca 1\10 av priset jämfört med sverige. Jag ska bl.a köpa nya fälgar vad säger ni om det? hur stor är risken att bli lurad? typ snea fälgar eller liknande. hade ni köpt dom i usa eller hade ni betalat det sura priset i sverige:confused: ?

Jag kan inte råda dig till varken det ena eller det andra, men tänk på att;

*Det tillkommer frakt oxå
*Det tar tid om du ska snåla på frakten
*Det är 25% tull in i EU (på både varans pris och frakt) + 100kr i adm avgift.

Hursom, jag har beställt en hel del från staterna och aldrig blivit lurad.
/M

zingo00 skrev:
2439606 Hallå alla är det någon som har någon erfarenhet av att köpa delar på ebay från usa?? var inne på ebay och såg att dom har en massa delar där till ca 1\10 av priset jämfört med sverige. Jag ska bl.a köpa nya fälgar vad säger ni om det? hur stor är risken att bli lurad? typ snea fälgar eller liknande. hade ni köpt dom i usa eller hade ni betalat det sura priset i sverige:confused: ?

Jag blev nog lurad, köpte en kylare som aldrig kom & killen svarar inte på mina mail :mad:
Var försiktig..Försök att få bra kontakt med säljaren & kolla deras feedback.:tummenupp

hur lång tid tog det dig att få hem prylarna? jag har iof inte bråttom men rätt interesant att veta.

Frakt med flyg: 5-8 dagar.
Räkna med en mindre hacka i frakt + försäkring.

Ett köp i Sverige går snabbare och är säkrare.

Klienterna på Ebay är enskilda individer, dock har du Ebay's skydd mot bedrägeri och dess betygsystem. Köp aldrig av en person med mindre än 20 "positive feedbacks".

Lg skrev:
2439811 Fälgar låter ganska tungt=rejält dyr frakt.
jo det är klart men med tanke på att ett par lätt beg fälgar kostar 2000sek i staterna och i sverige 16000 för ett par nya så kanske det är värt det?
jaja det är värt att tänka på iaf.. tack för svaren :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back