Dela RR-hoj?

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Hur vanligt är det att flera förare delar på en hoj?
Anledningen till att jag frågar är att jag kommer att flytta till Linköping om ca en månad och skulle vilja ta licensen och böra köra lite smått, men jag har inte råd att köpa en hoj själv... Det är ju billigare att dela på alla kostnader :rolleyes:

Så den som vill börja köra och vill dela kan ju höra av sig :näsblod
/Jens

Vee-twn skrev:
Anledningen till att jag frågar är att jag kommer att flytta till Linköping om ca en månad och skulle vilja ta licensen och böra köra lite smått, men jag har inte råd att köpa en hoj själv... Det är ju billigare att dela på alla kostnader :rolleyes:

/Jens
Det händer väl, bara ni kommer överens om när ni ska ha hojen och vill köra samma tävlingar.
Annars får ni väl köra ERF

Vee-twn skrev:
/Jens

jag vill gärna dela med dig.....ERF?????

obruT skrev:
jag vill gärna dela med dig.....ERF?????
Ärligt talat vet jag inte om det är dags att börja tävla. Jag tänkte mer att det kan vara sunt att dela på en hoj vid träningar och andra bankörningsevent.
Kanske i framtiden kan det bli aktuellt att börja tävla och då delar jag gärna team med dig Per! :tummenupp
Jag menar, "delikatess-grabbarna" måste ju få sig en match!

Vee-twn skrev:

/Jens
Kul att du är sugen på att utveckla ditt intresse. En Aprilia RS 250 eller fyrtakts 600 behöver inte kosta mycket. Köp en egen och kör så ofta du har råd. Fina däck och läckra grejer är långt ifrån lika nödvändigt som det kan verka.

Lycka till och kom igång. Vi ses!

:tummenupp

Att meka är en del av racingen, dessutom danande för karaktären. Bekväma Rookie600-tattare är ett hot mot sportens framtdi.

Nyteknik skrev:
Kul att du är sugen på att utveckla ditt intresse. En Aprilia RS 250 eller fyrtakts 600 behöver inte kosta mycket. Köp en egen och kör så ofta du har råd. Fina däck och läckra grejer är långt ifrån lika nödvändigt som det kan verka.

Lycka till och kom igång. Vi ses!

:tummenupp
Tackar!! :pannkyss
Hojta till när ni ska köra på Sviestad så kommer jag som ett skott och kikar!
Måste hitta ett jobb när jag tagit examen så att jag har råd med en cykel!
Nån som har ett marknadsekonom-jobb över? :rolleyes:

LMS brukar har träningar på Sviestad varje onsdag i princip. Kom ner och kiak för det är kul, öppet och inspirerande. Kika på www.lms.se för mer exakt info.

Kom fram och hälsa om du är sugen, bara att hålla utkik efter den långsammaste 250 racern med nr56. ;)

eus skrev:
Så här bra är kungaklass-hojarna (250SP)
Ähhh JPS bara finjusterar lite.

Frågan va om man törs dela hoj med någon, jag gjorde det med vår första racehoj och så även den tredje racehojen.

Ska man köra ERF som vi gör så är den bästa lösningen att dela på hojen och även alla kostnader, vi är tre förare som splittar alla kostnader, detta gör att det blir rimliga utgifter jämfört med att köra Rookie serien.

eus skrev:
Så här bra är kungaklass-hojarna (250SP)

Tjena! Detta är första gången min hoj haverar sedan -98. Vad som hände var att femmans drev sprack och biten letade sig ut genom transmissionskåpan.
Som väl är är det kasettlåda på RS´n. Så vi kunde byta låda. Men eftersom det var första gången jag tog av kopplingskåpan och bytte låda, missade jag en hylsa till kopplingskorgen. När kopplingen inte kändes 100% valde jag att stå över.
Vad jag förstod så ville du påpeka att det är mycket mek med tvåtakt. Vilket det inte är, normalt byter jag kolvar, vartannat år, avgasventiler vartannat år, mycket mer än så är det inte.
Jag har camperat med B-600:or och de mekade betydligt mer än vad jag gjorde, oljebyten, filterbyten, för att inte tala om däcksbyten!

MVH
/JPS

Last edited:
Goodstuff skrev:
LMS brukar har träningar på Sviestad varje onsdag i princip. Kom ner och kiak för det är kul, öppet och inspirerande. Kika på www.lms.se för mer exakt info.
Byt Onsdag mot Tisdag så blir det rätt. Om du inte menar banåkning för reggade hojar förstås!

*/ ?>
Back