Dela med sig av rutter?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu när fler och fler har börjat köra med GPS vore det väl kul om vi kunde dela våra rutt-filer med varandra.

Skulle vara kul att bara tanka ner nån annars rutt och köra den och se var man hamnar typ. Tog en fin runda idag upp över Riala/Gottröra. Vardagsmat för oss i Sthlmtrakten kanske, men för de som inte kört där tidigare kunde det kanske vara bra med färdiga rutter?

Skulle själv gärna slippa pillret och istället få turerna serverade på silverfat.

Well. Hur gör man? Det går ju inte att ladda upp GDB-filer här.........

Döp om den till .txt så får dom som laddar hem dom spara dom som rätt format

Sker detta på egen risk? Om jag hamnar på en polsk strippklubb i bästa razziatider så vill jag ha någon att skylla på.

Själv brukar jag köra på måfå och se vart jag hamnar när jag ska ut och utforska efter nya fina vägar.

Nån som vet någon bra GPS-logger som funkar på UIQ3-telefoner?
(Typ Sony Ericsson P1i)

Själv brukar jag köra på måfå och se vart jag hamnar när jag ska ut och utforska efter nya fina vägar.

VIsst, samma här, men om jag tex råkar vara i gbg med hojjen orkar jag inte åka och leta efter kul vägar, jag vill hitta dom direCkt. Dessutom är det kul att se var alla kör bortsett från på Bulten och Bogan........

Bra tråd!
(hur gör man om man vill bifoga en karta där man har ritat in vägar man tycker är bra, det är inte plogat hela vägen fram för mig när det gäller detta)

Last edited:
Det här är en jävla bra tråd. Skitbra idé Striker !

Vore faktiskt inte dumt att ha en något bättre form av "vägtips"-sida där man kan lägga in sin rutt tillsammans med en Kartbild, beskrivning och GPS-fil.

Skitbra !

Vad finns det för gps-mottagare som kan logga färdsträckor då?
Har kollat runt lite på olika gps loggers, det blir väl till att beställa en sån från utlandet för i sverige verkar det va dåligt med sånt..

Hjälp! Har fått en gdb-fil som jag inte kan öppna i datorn. Jo, jag har letat efter program, men inte hittat rätt. Så efter närmare fyra timmar framför skärmen så ger jag snart upp. Och hur sjutton får jag ner filen till min gps sedan? Garmin Zümo 660. Är supertacksam för seriösa svar.

Back