Dela mc-garage i Borlänge???

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Hej Borlängebor!

Jag tänkte ställa på min hoj så snart vädret tillåter (snart hoppas jag :D ). Har dock ingen garageplats! Så jag undrar kort och gott om det finns ngn som har plats över och vill dela med min hoj (och på hyran så klart)?? Jag bor på Musikanten, så gärna ett garage i närheten... Men, allt av intresse!

PM:a mig i så fall ;)

/Häls SheDevil

Hej Borlängebor!

Jag tänkte ställa på min hoj så snart vädret tillåter (snart hoppas jag :D ). Har dock ingen garageplats! Så jag undrar kort och gott om det finns ngn som har plats över och vill dela med min hoj (och på hyran så klart)?? Jag bor på Musikanten, så gärna ett garage i närheten... Men, allt av intresse!

/Häls SheDevil

Har du pojkvän?

Haha :tungan , har det någon betydelse?? Jag frågade efter en delad garageplats till min hoj, inte en delad sängplats till mig :va

/SheDevil

Ja hitta ett garage nu så den inte står så nära min längre..Min börjar klaga på att det står nått litet bredvid som vill försöka hävda sig...:näsblod

Ja hitta ett garage nu så den inte står så nära min längre..Min börjar klaga på att det står nått litet bredvid som vill försöka hävda sig...:näsblod

Jättekul Kuben:hihi !!! "Liten och rapp" brukar ju ni killar ibland säga. Det tänker jag också säga i sommar när jag kör om dig och det enda du ser är mitt: :arsele

Skämt åsido, hur som helst, vår hojar syns ju på vägen sen, så jag tror min klarar sig bra ensam i vintergaraget ett tag till :pannkyss... Men, jag vill inte veta av något snarkande från ditt tälthörn! Fan, du hörde ju inte ens smällarna den där natten på Gotland. Hrm, eller var det för att du tillfälligt hittade ett annat boende i Visby kanske :D ???

/SheDevil

Tjena..
Bor också i Borlänge och är ute efter ett garage till hojen!
Hagavägen, Bullermyren om det är någon vänlig själv som har en liten plats över i garaget!?!?

garage

Hej Borlängebor!

/Häls SheDevil

tjabba
hör med tunabyggen...
dom hyr även ut garage till privat personer som inte är kund hos dom.

så här skriver tunabyggen på sin hemsida.

Fordonsplatser tilldelas i första hand hyresgäster som bor hos Tunabyggen i området, oavsett poäng. I andra hand tilldelas hyresgäster som bor hos Tunabyggen i annat område. I mån av tillgång kan sökande som inte bor hos Tunabyggen få fordonsplats.

Vänd dig direkt till Tunabyggen, Vasagatan 27, telefon 0243-733 00

hyr ett garage och dela på.........................

alias zx12r/borlänge:tummenupp

Last edited:
dom hyr även ut garage till privat personer som inte är kund hos dom.
.....
Tyvärr, oavsett vad de skriver på sin hemsida funkar det inte så. Vi har stått i Tunabyggens lokal-kö och varit och tittat på ett antal garage t o m. I slutändan var det aldrig vi som fick hyra och så småningom fick vi veta av en bekant anställd på TB (f.d arbetskamrat) att man inte hyr ut till folk som inte också bor i deras lägenheter eller hyr deras affärslokaler. Det finns ALLTID boende som går före.

Vi har ett garage med 2 hojar i för tillfället, men vi har funderat på en bättre lösning av och till i ett par år. Med utrustningar, verktyg och däck blir det ganska fullt annat än för kortvariga erbjudanden om parkering...

Tyvärr är det svårt att hitta lokal på lagom avstånd om man är utan bil och dessutom brukar de vara dyra. Månadshyra som en lägenhet bör man vara ett gäng om man ska dela på... :gnissla

mc.garage

Tyvärr, oavsett vad de skriver på sin hemsida funkar det inte så. Vi har stått i Tunabyggens lokal-kö och varit och tittat på ett antal garage t o m. I slutändan var det aldrig vi som fick hyra och så småningom fick vi veta av en bekant anställd på TB (f.d arbetskamrat) att man inte hyr ut till folk som inte också bor i deras lägenheter eller hyr deras affärslokaler. Det finns ALLTID boende som går före.

Vi har ett garage med 2 hojar i för tillfället, men vi har funderat på en bättre lösning av och till i ett par år. Med utrustningar, verktyg och däck blir det ganska fullt annat än för kortvariga erbjudanden om parkering...

Tyvärr är det svårt att hitta lokal på lagom avstånd om man är utan bil och dessutom brukar de vara dyra. Månadshyra som en lägenhet bör man vara ett gäng om man ska dela på... :gnissla

ok det kanske är så det är vad vet jag .:va
Fast en arbetskamrat bor i bostadsrätt och hyr ett garage av tunabyggen för sin sommarbil (märkligt):va

alias zx12r/borlänge

ok det kanske är så det är vad vet jag .:va
Fast en arbetskamrat bor i bostadsrätt och hyr ett garage av tunabyggen för sin sommarbil (märkligt):va

alias zx12r/borlänge
Jag vet fler som har ungefär så... :rolleyes:

Det är en sak om man redan är "inne", det är värre att komma till nu. :D

Men det går väl att försöka, man kan ha tur. :)

Hej på er!

Man kan hyra av Tunabyggen även om man inte bor där, det gjorde jag förra sommaren. MEN de gör det inte utan lite tjat först och jag tror bara man kan göra det på områden som inte är eftertraktade, typ Bullermyren.

Jag hade min mc i TB:s garage på Bullermyren, där fick den stå en månad, sen blev den utsatt för stöldförsök = 3000 kr självrisk + köra i väg mc:n på släp till verkstad, där den sen fick stå i 1 ½ månad. Den dagen hade jag haft mitt körkort i 4 dagar. Kan säga att jag var allt annat än glad! Dessutom tycker jag att TB var jävligt snåla, ingen hade brutit sig in, utan ngn av deras hyresgäster har med nyckel gått in/ngn annan genom olåst garag. Då tyckte jag att TB hade ett visst ansvar i det hela, och krävde att få prata med VD:n, som bara kunde beklaga. De hade fan kunnat erbjuda mig gratis hyra, fick betala fast hojen stod på verkstad.

Så, med detta sagt vill jag helst leta på ett privat garage med "skiljeväggar". Går inte det, kan jag tänka mig att dela TB:s garage på annat ställe, ävenom jag inte skulle känna mig helt trygg med det.

Jättebra idé att ha ett större garage med möjlighet till mek. Jag lägger hellre pengar på en sån lokal än TBs garage. Finns det i dagsläget inget sådant mc-garage i Borlänge???

Någon som vet ngt, tror säkert det finns fler som vill dela i så fall.

Tror du inte vi kan gå ihop ett gäng och fixa detta då?

/SheDevil

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back