Dela ljudämparburken, bra tipps?

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Jag skulle till o packa om burken i dag men bakgaveln sitter duktigt. Det är ju inte speciellt stora ytor att slå på aluminiumburkens ände. Jag försökte också med glidhammare men icke nicke. I morrn får jag prova att värma burken för att se om det hjälper.
Förra burken jag hade isär kom relativt snällt.

Brukar gavlarna vara pressade/krympta i röret?
Ni som har lite mer erfarenhet har ni några bra tipps?

Går nog med våld. Hade samma problem, men det ramlade isär till slut.

Ett tips för monteringen har jag iallafall. Jag skulle borra upp nithålen i ett stålband som satt runt bakre änden på mitt gamla Devil Kolfiber-slipon. Dom nya nitarna var nämligen ca 0,1 mm större...
Slutade med ett besök på akuten, eftersom den jävla metallremsan behagade vira sig runt borret i full fart, och ta med sig en god bit av min pekfingertopp på högerhanden! :huvet
Körde bil till sjukan, men när jag skulle vidare till KS för lite expertvård, så fick jag inte köra själv längre för doktorn. Snackade nåt om bedövning och bilkörning? :gnissla

Så var för all del lite försiktig om du ska göra en liknande åtgärd...

Psychodad skrev:
Går nog med våld. Hade samma problem, men det ramlade isär till slut.

Ett tips för monteringen har jag iallafall. Jag skulle borra upp nithålen i ett stålband som satt runt bakre änden på mitt gamla Devil Kolfiber-slipon. Dom nya nitarna var nämligen ca 0,1 mm större...
Slutade med ett besök på akuten, eftersom den jävla metallremsan behagade vira sig runt borret i full fart, och ta med sig en god bit av min pekfingertopp på högerhanden! :huvet
Körde bil till sjukan, men när jag skulle vidare till KS för lite expertvård, så fick jag inte köra själv längre för doktorn. Snackade nåt om bedövning och bilkörning? :gnissla

Så var för all del lite försiktig om du ska göra en liknande åtgärd...

Aj aj, hoppas du köpt skruvstäd nu ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck