del till suzuki

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Hej!
På gammla suzuki gsx modeller (80-talet) sitter en "grej" som förbinder frambromsen med framgaffeln, är det någon som var man får tag på nya sånna och vad dom kostar?

Mr. Red skrev:
Hej!
På gammla suzuki gsx modeller (80-talet) sitter en "grej" som förbinder frambromsen med framgaffeln, är det någon som var man får tag på nya sånna och vad dom kostar?

Nya kan nog vara svårt, men ring till större Sukka-återförsäljare. Annars är det nog skroten som gäller, om du inte kan jaga utomlands, tex på http://www.bikebandit.com/

Mr. Red skrev:
Hej!

Kan det vara Anti-dive du menar?

Mr. Red skrev:
Hej!

Menar du stumpen bromsslang mellan oket och gaffeln?

I så fall är det nog bara en stump bromsslang och kan nytillverkas på en massa ställen. :)

Jag antar att jag missförstår dig på något sätt, men det vore trevligt att ha rätt för då har du ett problem mindre. Det är inte SÅ jäkla kul att försöka skaka fram bitar...

Finns det någon gammal sukka med fungerande anti-dive? Jag har haft två hojar med anti-dive och det fungerade inget vidare på någon av dem. Jag körde med tjockare gaffelolja istället om jag inte minns fel...

Mekzon skrev:
Finns det någon gammal sukka med fungerande anti-dive? Jag har haft två hojar med anti-dive och det fungerade inget vidare på någon av dem. Jag körde med tjockare gaffelolja istället om jag inte minns fel...

Hade det funkat bra hade de säkert fortsatt med den tekniken, men det var väl en ganska snabbt övergående fluga?

Mr. Red skrev:
Hej!

Delar till gammsuka köper man på mc-shopen i Karlstad, basta! :)

MC.shopen i Karlstad....

...de kan fixa ALLT till gamla Suzuki :)

Mekzon skrev:

Min fungerar! Komåprova! :D

Edit: Att lära sig köra med anti-dive bäddar för en kul upplevelse första gången man bromsar med en hoj utan... har jag hört. :hihi

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...