Dekorfilm???

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Hej!

Tänkte höra om någon här inne har någon erfarenhet av dekorfilm.

Har lite planer på att klä ett par små plastkåpor på min Hornet med dekorfilm ala kolfiber look. Då jag har backspeglar som har detta utseende redan.

Så är det svårt att få de snyggt?
Fäster det bra på plast? eller måste man göra något förarbete på materialet?
Tacksam för all hjälp/synpunkter ni kan bidra med :)

Fäster gör det nog men se till och ha ngn värmekälla (varmluftspistol, hårfön..m.m.) så plasten kan sträckas (och bli snygg) i böjar som är tvära, motböjer eller liknande.

Jag jobbar med film emellanåt. Det går bra om ytorna är nåt sånär plana, men det är betydligt svårare om det är runda former. Just på kolfiberlookalikefilm är det ännu trixigare eftersom man inte kan stretcha den hur som helst utan att förstöra mönstret.

Om du hade tänkt köpa sådana där 30x30 cm ark så tror jag att den filmen är för tjock. Jag har tunn film på rulle, om du skulle behöva det så hör av dig via PM.

Eller så skiter du i filmen och gjör egna kåpor i riktig kolfiber, det har jag gjort. Det är inte så svårt som man kan tro...

/#23

Jag jobbar med film emellanåt. Det går bra om ytorna är nåt sånär plana, men det är betydligt svårare om det är runda former. Just på kolfiberlookalikefilm är det ännu trixigare eftersom man inte kan stretcha den hur som helst utan att förstöra mönstret.

Om du hade tänkt köpa sådana där 30x30 cm ark så tror jag att den filmen är för tjock. Jag har tunn film på rulle, om du skulle behöva det så hör av dig via PM.

Eller så skiter du i filmen och gjör egna kåpor i riktig kolfiber, det har jag gjort. Det är inte så svårt som man kan tro...

/#23

Du har PM :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey