Dekorera en bröllopsbil?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Hejsan gott folk.

En utav mina närmaste vänner ska gifta sig om 2.5veckor. Jag ska vara chaffis och har fått tag på en lämplig bil.
Men vart kan man köpa dekoration till bilen? Lite sent ute tyvärr, så jag hoppas att ni har några goda råd..

Tänkte något i stil med Sverige-färgerna längs sidorna och lite vitt.. Och självklart ska det så "Nygifta" på bakrutan. Vad för penna är att rekommendera?
Vill inte få några repor på rutan på lånebilen..

Tacksam för all hjälp! Tipsa gärna om hur det blir snyggast att dekorera den också..

Rash skrev:
2261785 Hejsan gott folk.

En utav mina närmaste vänner ska gifta sig om 2.5veckor. Jag ska vara chaffis och har fått tag på en lämplig bil.
Men vart kan man köpa dekoration till bilen? Lite sent ute tyvärr, så jag hoppas att ni har några goda råd..

Tänkte något i stil med Sverige-färgerna längs sidorna och lite vitt.. Och självklart ska det så "Nygifta" på bakrutan. Vad för penna är att rekommendera?
Vill inte få några repor på rutan på lånebilen..

Tacksam för all hjälp! Tipsa gärna om hur det blir snyggast att dekorera den också..
dekorera med fotbollar det e MANLIGT har ja läst här på SH... :D
Har tyvärr inga fler tips än den lokala blomsterboden....
va e det för bil???

sätt vita blå o gula band framifrån grillen o till bak kanterna på huven på sidorna har du bandn vita blå gul som hänger i bågar.....sedan en fin bukett framtill ovanpå banden...sedan en fet krans på skuffen o texten "jag blev lurad" på bakrutan... :yoparty
eller så skiter man i blomtjaffset o hyr en FET bil o en mega skylt med just married

Det är en Merca CLS a la Carlsson :) Lånar den från farsas chef. Så det blir nästan gratis och gott, får väl bjuda på en whiskey eller nått..

Har fått tipset om att kolla upp med någon seriöst blomsterhandlare på ett annat forum. Blir väl till att göra så.
Så kan man själv luta sig bakåt och låta andra sköta jobbet som vanligt :hihi :D ;)

Angående din OT:
Fotboll :fatta! Rakt fram åka

:FU

Hammarlack is da shit !

Nä allvarligt talat så finns det ju som sagt färg som går att torka av men vart man får tag i det är frågan.

Givande svar va ? :hihi

Alla sånnadäringa "raktframräjsingtjommar" med 740is och annat borde la veta var man tjöper pennor för att skriva på rutorna?!

Borde om inte annat finnas på typ "Panduro" eller vilken bokhandel som helst?

hållundan skrev:
2262797 Alla sånnadäringa "raktframräjsingtjommar" med 740is och annat borde la veta var man tjöper pennor för att skriva på rutorna?!

Borde om inte annat finnas på typ "Panduro" eller vilken bokhandel som helst?
nänä klottra på rutor gör dom bara i kortedala...*ler*

JonaZ skrev:
2262830 nänä klottra på rutor gör dom bara i kortedala...*ler*
Nä, här röks det diverse saker, spelas trummor mitt i natten/morgonen/dagen och gapas och skriks när man försöker sova. Extra gött när man jobbar natt!

fogerty skrev:
2262792 Hammarlack is da shit !

Nä allvarligt talat så finns det ju som sagt färg som går att torka av men vart man får tag i det är frågan.

Givande svar va ? :hihi

Som lite hobby nazist gällande polering :rolleyes: så skall man ge blanka f...... i att skriva, ta , klottra, pilla eller röra lack i annat syfte än att polera. Blir ju herre jösses goa märken som man sedan alltid kommer att ångra :( .

Jag har testat den där varianten, grabben i butiken sa: Det är bara att torka av sedan! :dummer
Men efter en dag i den stekande solen så hade den annars röda fina lacken fått snygga märken alá solbränna på ett fyllo! :3freak

Sätt på några snygga band som JonaZ skrev :tummenupp , kanske lite blommor.

Skriva på bakrutan bör väl inte vara några problem? Känns nästan obligatoriskt med "Nygifta" ju..

Rash skrev:
2263099 Skriva på bakrutan bör väl inte vara några problem? Känns nästan obligatoriskt med "Nygifta" ju..

Rutorna är ju inte lika känsliga. Åk förbi någon bilförsäljare som fortfarande skriver "Till Salu" i fönstrena på bilarna. Dom borde ju ha några bra pennor för ändamålet. :tummenupp

Thunder skrev:
2263166 Åk förbi någon bilförsäljare som fortfarande skriver "Till Salu" i fönstrena på bilarna. Dom borde ju ha några bra pennor för ändamålet. :tummenupp
Det gör Hasse på Distansgatan har jag för mig :hihi

Men eftersom det är han som gör det så vet jag inte det går att ta bort igen.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna