Dekoderstrul

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag har ett skumt problem med dekodern.. Inatt funkade den som vanligt men imorse så stod det "Söker signal".

Jag var och kände på parabolen och den satt som berget men den dosan med sladdarna som sitter bakom hade blåst lös så den satt uppochner... Det rann vatten ur den när jag vände den rätt... Kan det vara kortis i den tro?

HILFE!!! Vi har bara 1, 2, och 4:an!!!! :huvet

Lite vatten tycker jag den ska tåla, kolla så sladdarna sitter fast.

Jag ska kolla det... Kan dekodern gå sönder? Alltså så att den inte söker upp signalerna som den skall?

Inga stora problem om jag fattat din beskrivning rätt.
Det är switchen som fått sig ett bad. Köp en ny så har du alla problem lösta. (Kostar typ 200:-) Kolla bara så att du får rätt switch (mest troligt en Diseq) och koppla in den precis som den gamla.
Alternativ två är att koppla loss den och ta in den i värmen och låt den torka ordentligt. Har du snuskig tur så funkar den, sedan fast det är inte troligt...

Kanske man kan ta lite legendarisk, fuktdrivande 5/56 samtidigt som man torkar upp den?

Ahhh... SH är antagligen ymnighetshornet i kunskap! :tummenupp

ChaosX skrev:
Kanske man kan ta lite legendarisk, fuktdrivande 5/56 samtidigt som man torkar upp den?
Njae, tror inte det fungerar. :gnissla

Satsa på att köpa en switch som är väderskyddad och montera den på ett skyddat ställen. Annars kan du vara säker på att samma sak inträffar igen.

BTW: Du hörde inget som sprakade eller så från den?

ChaosX skrev:

Ahhh... SH är antagligen ymnighetshornet i kunskap! :tummenupp

Funkar inte, vi är inte på våran tredje iår. Dom tål fan inget verkar det som.

Öppna t dojja blås rent! Så gör jag med mina modeller när dom fått vatten i mottagarna.. vet ej om det funkarmen prova

gör så här först.

Koppla ur kablarna ur diseqswitchenm skaka ur den så gott det går. Koppla in kablarna där dom satt innan. Har du 4 vägs eller 2 vägs ? 4vägs har 5 kontakter o 2 vägs har 3 kontakter? Ivf så måste kablarna tillbaka på rätt kontakt.

Gå in nu o gå in i meny för inställningar av satteliter.
Konfigurera om disqcswitchen på nytt efter sirius 5´öst och thor 1´väst.
Kolla om du har signal, har du ingen så är switchen smoked, köp ny, och gör om det hela, se till att den är inkapslad och fäst den med buntband på parabolställningen.

Vad har du för dekoder?

//R

Ravetrancer skrev:
....Vad har du för dekoder?

//R
Jag har 3 kablar som går in i dosan.

Det är en Samsung 9500.

Vi ska kolla om det finns på Bauhaus idag med så man kan se mer än skitkanalerna...

Sådär.. Det var switchen som var kass... Nu är en ny på plats och det funkar igen...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D