Deklarera...

Jag har inte fått nån deklarationsblankett. När ska deklarationen vara färdig? När ska jag börja bli orolig?
annars går det bra att ladda ner en elegitamation på bankernas hemsida och deklarera nu direkt på nätet tar typ 5 min om du inte har aktieavdrag etc:va

Räknat bakvägen bör det innebära att alla med mer än 1 mil till jobbet som är godkänt för bilavdrag kan göra avdrag för resor till och från jobbet??? :va

Eller har jag rört ihop något nu igen??

Ja det kan man nog säga eftersom avdraget inte har någonting alls med sträckan att göra utan istället tidsvinst, och det ska vara 2tim/dag minst. Om du har flextid på jobbet får du inte dra av för tidsvinst om du inom ditt flexfönster kan ta dig till jobbet på kortare tid.

Den senaste meningen är förmodligen jävligt dåligt formulerad, men den stämmer. :fakta

Idrottsavdraget finns väll kvar tror jag, upp till 3000 utan kvitto, om man är aktiv och måste köpa utrustning själv finns det möjlighet att få tillbaka en skvätt! (givetvis mer om man har kvitto för utläggen).

Idrottsavdraget finns väll kvar tror jag, upp till 3000 utan kvitto, om man är aktiv och måste köpa utrustning själv finns det möjlighet att få tillbaka en skvätt! (givetvis mer om man har kvitto för utläggen).

Det är väl bara företag som får dra av friskvård? :confused:
Annars har man ju fett att hämta.

:banana

Ersättningen är 18 kr/mil. Du ska komma upp i minst 7000 skr, över det är det avdragsgilt. Du ska tjäna minst 1,5 timme om dagen på att använda eget fordon. Amen.

Jag brukar bara skriva på och se glad ut. Avdrag bör man ha täckning för.

Det är väl bara företag som får dra av friskvård? :confused:
Annars har man ju fett att hämta.

:banana

Njaee, idrottsavdraget handlar om utrustning som du betalar själv för att kunna utöva just den specifika idrotten. Fanns så sent som förra året, fick dra av kostnaden för mina skridskor till hockey-lirandet iaf. Blev ju en liten slant tillbaks eftersom hockypjucks är hutlöst dyra.

X antal miljoner svenskar lämnar inom ett par dagar in sina deklarationer,kommer då Skatteverket granska alla eller tar dom bara stickprov på saker som faller utanför vissa värden ?

Mystiken tätnar...

Skatteverket har en mängd dolda sk "pling" när de gör sina stickprov...

Där finns gränser för alla avdrag hur stora man får göra innan datorsystemet plingar till och din deklaration väljs ut för manuell granskning och frågor....

Storleken på dessa belopp varierar mellan åren och där finns även andra selekteringsmetoder där man specialgranskar tex. alla som sålt en viss aktie mm.mm.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back