Deklarationsavdrag

hållundan skrev:
2058118 Ser det som en oerhört stor skillnad i att skena och göra deklarationsavdrag. I alla fall om man drar av berättigade saker. Jag är skriven i Halmstad och har min arbetsplats i Göteborg, när jag arbetar blir jag "tvungen" att ha dubbelt boende och likaså lägga ut för "övriga utgifter".

Du har berättigade avdrag men många vill ha tips på hur man "klarar sig undan" osv och då är det säkert inte helt rumsrena avdrag :D

heimdal skrev:
2058105 jag är ny på dehär.. men kom med nåra bra avdrag man kan göra.. för ja har inte den blekaste va man kan dra av för :Va :)

Se till att ha kvitton bara så du inte råkar illa ut.

Något som många glömmer som jobbar som säljare eller lastbilschaffisar o liknande är att man kan dra av för frukost och lunch som man äter ute. Detta är tillåtet då inte dessa har nåt fast lunchrum att äta på. Använder man sin telefon i jobbet så kan man dra av upp till 100 kr/dag.
Har du använt skatteprogram så kan du dra av det, använder du en ekonomitidning för att få bättre ekonomi så kan du dra av den. Vet inte om det funkar att dra av för bike eller nån liknande tidning men det kanske funkar. Prova!!
Finns som sagt en hel del avdrag man kan göra. Själv så har jag gjort mycket avdrag och specificerat varje gång jag lämnat in. Som mest har jag dragit av 65 000 och aldrig fått avslag. Har man bara bra skäl så är det inga problem.

sportarn skrev:
2058486 Något som många glömmer som jobbar som säljare eller lastbilschaffisar o liknande är att man kan dra av för frukost och lunch som man äter ute. Detta är tillåtet då inte dessa har nåt fast lunchrum att äta på. Använder man sin telefon i jobbet så kan man dra av upp till 100 kr/dag.

Var hitar jag info om detta, hur mkt jag får dra osv? Jobbar en del som servicetekniker & då är ju bilen mitt "kontor". Extraknäcker dessutom som taxichaffis.

Står kanske om det i deklarationspapperna, men eftersom jag inte fått mina än så...

Last edited:
Barrett skrev: