Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bruno skrev:Hur mycket kan man "ljuga" eller snarare måla sina avdrag.
Lugn skrev:Så länge du håller dig till sanningen så kan du i princip yrka avdrag för vad som helst. Du kan ju inte få mer än ett nej eller en förfrågan att styrka dina uppgifter.
Att ljuga avråder jag ifrån.
Bruno skrev:menar inte ljuga, men säg att man lägger till 2 mil varje dag på det man redan kör.
hur är det med böcker? läser ju en del för att hålla mig upp to date med jubbet
Japp, det är så det funkarBruno skrev:tog bort ljuga, men det syns visst ändå i ditt söta citat
Lugn skrev:Lägger du till två mil så ljuger du. Det är skillnad på att komma med oriktiga uppgifter och att yrka på avdrag som du är osäker på om du är berättigad till. Det senare är OK, så länge de uppgifter du skickar in är riktiga. Sedan är det RSVs uppgift att granska din deklaration och komma med ett utlåtande.
Studiematerial är avdragsgillt, men jag vill minnas att det finns ett grundbelopp du måste överstiga. För övrigt borde väl din arbetsgivare ersätta dig för dina utlägg i detta fallet?
Japp, det är så det funkar![]()
slippy skrev:skenförsäkrar du hojjen också ?
Sikken moralkakaslippy skrev:skenförsäkrar du hojjen också ?
Lugn skrev:Studiematerial är avdragsgillt
Mr R skrev:Fel, anses vara redan fördelaktigt...
Bruno skrev:förklara, ge lite råd
Bruno skrev:sitter väl någon cool revisor som kan ge en lite tips på avdrag mm. Hur mycket kan man måla sina avdrag.
vad kan man dra av? rent konkret.
vad drar ni av och funkar det fint?
ge lite tips nu
Bruno skrev:förklara, ge lite råd
sirSmokealot skrev:Du får inte dra av studieböcker pga att du inte tjänar några pengar när du studerar...
Bruno skrev:arbetsgivaren ersätta, tjo ho du. du har varit i staterna för länge. jag är kommunanställd
![]()
Dee_cati skrev:Du måste ha skor på dig i jobbet? Dra av dem. Strumpor? Dra av dem. Du måste tvätta kläderna? Dra av för minst en tvätt i veckan. Du måste ha vindrutetorkare på bilen som du måste ha till jobbet? Dra av dem.
Dra av allt du kommer på, du kan aldrig få mer än ett nej. Börjar de kolla dig vilket är osannolikt, så spelar du dum och säger att du orkade itne läsa genom deras register på 674 sidor bara för några ynka avdrag.
Lugn skrev:Men nu kan det ju tex vara fråga om en certifiering som krävs för att kunna utföra arbetet. Borde alltså vara avdragsgillt, tycker jag.
Är du helt säker på att man inte får dra av för studiematerial?
Så kommunen uppmuntrar inte till arbetsrelaterad utbildning bland sina anställda? Trist utveckling i den sektorn isf...
VaRvStopPEt skrev:Ladda ner/låna/köp
spcs skatteprogram (tror det heter spcs)
Där fyller du i ditt persnummer och reggar dig sen så finns allt om dig på din dator... och i varje vitt fält du ställer markören så kommer det upp "viste du att du kan göra avdrag för blabla blabla blablaa"
Det va så för 2 år sedan för då gjorde jag detta hos svärfar... Och jag kan ju säga att du behöver inte ljuga för att kunna dra av en hel del...![]()
Detta är ingel fiffel utan en ren hjälp
Lugn skrev:Men nu kan det ju tex vara fråga om en certifiering som krävs för att kunna utföra arbetet. Borde alltså vara avdragsgillt, tycker jag.
Är du helt säker på att man inte får dra av för studiematerial?
Så kommunen uppmuntrar inte till arbetsrelaterad utbildning bland sina anställda? Trist utveckling i den sektorn isf...
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |