Deklaration...

Matthew

Måste komma före.....
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
en blå önskas
Tjoohooo...såg precis att jag får 7518:- spänn tebax :D .
:fyllisar säger jag bara, å då har jag ändå inte gjort avdrag för mina resor till å från jobbet, ytterliggare 2706:- rätt ner fickan...

Ibland är världen bra rättvis :banana

Hur har det gått för er ??

6800 tebax!! gött... då blir det nog en intensivkurs när pengarna kommer så e kortet klart sen!!!

Trodde jag skulle få flera tusen....det blev 184......kronor.....

Kanon, ni har lånat ut pengar till Partiet nästintill gratis - verkligen något att fira.

(Ja, jag är sne för jag måste betala ännu mer till Partiets kassa).

Markus skrev:
Kanon, ni har lånat ut pengar till Partiet nästintill gratis - verkligen något att fira.

Det hade ju inte vart helt fel med lite ränta på den degen... göran kanske kan bjusa på en kaffe å kaka nångång iallafall! :kocko

Sundance Kid skrev:
Det hade ju inte vart helt fel med lite ränta på den degen... göran kanske kan bjusa på en kaffe å kaka nångång iallafall! :kocko

Partiets företrädare bjuder inte på något, eventuellt tar det någons kaka, som råkade ha två, och ger den till dig.

Min arbetsgivare hade räknat duktigt så jag får bara tillbaka 104:- + avdrag för bilen. Man är väl ingen jeffla bank till staten heller. Dålig ränta dessutom. :dummer

Jag hatar att behöva förstöra det roliga, men - ni får inte tillbaka på skatten. Ni har betalt för mycket skatt i förskott (lånat ut pengar till staten), och ni får tillbaka det utlånade beloppet + en låg ersättning i form av ränta för det. :mattias
Räntan täcker dock inte inflationen, så ni gör en förlust där. :arsele
Minskar skatten gör man genom att gå ur statskyrkan och/eller bosätta/skriva sig i lågskattekommuner.

Markus skrev:

Det är skönt att höra att Partiets Underrättelsetjänst sköter sina uppgifter.
vet inte du att ni som är så obekväma politiska motsåndare finns registrerade och därför per automatik alltid får kvarskatt...

Skulle tippa att Valmers lär få nyttja inbetalningskortet han med!

:hihi

Lär dig slicka GP:s röv så får du med tillbaka pengar! 2000 spänn! :fyllisar

:fakta Just så är det...alltid lika skoj när folk tror att dom har vunnit på ett statligt lotteri....
Skaffa hus! ett kanonbra sätt att få kvarskatt, det kallas fastighetsskatt! :tummenupp

Just det! sen är ju huset kanske värt en del..å då ska man betala Förmögenhetsskatt! :tummenupp

Livet är skoj!

Flyer skrev:
Jag hatar att behöva förstöra det roliga, men - ni får inte tillbaka på skatten. Ni har betalt för mycket skatt i förskott (lånat ut pengar till staten), och ni får tillbaka det utlånade beloppet + en låg ersättning i form av ränta för det. :mattias
Räntan täcker dock inte inflationen, så ni gör en förlust där. :arsele
Minskar skatten gör man genom att gå ur statskyrkan och/eller bosätta/skriva sig i lågskattekommuner.

Kul att läsa om de som klagar över att staten inte betalar någon ränta då bankerna i regel bara betalar ut en halprocent ränta på kapital förutsatt att man inte rör pengarna på 10 år och har alla sina bankärenden i samma bank, själklart mot en årsavgift som är 10ggr högre än räntan.

Back