Dekalplast ?

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Hus..
Håller på att lackera om hojjen. Har delar på den som har riktigt bra lack som det är var på jag funderar på att lägga på sådan "dekal färg"(?)just på dessa delar och då behålla den gamla lacken under.
Har hört det ryktats om denna som en färgad dekal som man kan töjja lite genom att värma den över ojämnheter osv.

Min fråga är nu, vad kallas denna produkt?? Och vidare vem säljer den?? Dekalplast, dekalark, plastfilm, ??..

Vinylfolie. Leta reda på en bildekorfirma så har de nog några kvadrat som du kan få köpa. Screentryckerier har också.

Allright.. så var det dags o skaffa vinylfolie.. försökte få tag på det idag. Fick prisuppgift om 150:- per meter med en bredd om 63 cm. Detta lät som om det kan kosta en hel del att klä en komplett hoj. Är det ett rimligt pris??..

Det låter som om de försöker klämma ur några spänn extra ur dig. Runt en hundralapp metern ska du nog lyckas komma undan med.

lotuz skrev:
Håller på att lackera om hojjen. Har delar på den som har riktigt bra lack som det är var på jag funderar på att lägga på sådan "dekal färg"(?)just på dessa delar och då behålla den gamla lacken under.
Har hört det ryktats om denna som en färgad dekal som man kan töjja lite genom att värma den över ojämnheter osv.

Min fråga är nu, vad kallas denna produkt?? Och vidare vem säljer den?? Dekalplast, dekalark, plastfilm, ??..

tjena. ser att du e skriven i lund.
om du ringer till sericomex i landskrona o ber att få snacka me en säljare o säger att du vill ha en folie som heter MACFLEET o de ska vara till att montera på din hoj. sen e de bara o hoppas på att de har den färgen du söker.

men tänk på att de går åt mer folie än bara måttet på deteljen som ska monteras, du måste ha litte spill o dra i när den monteras,

lycka till annars skicka ett pm så ska jag montera till dig

Pratade med sericomex i landskrona.. de skulle ha 130:- + moms per kvadratmeter för den (ca 120 cm bred) men var dessvärre inte alls sugna på att sälja till privatperson..

Tipsa gärna om fler handlare i regionen..

lotuz skrev:
Pratade med sericomex i landskrona.. de skulle ha 130:- + moms per kvadratmeter för den (ca 120 cm bred) men var dessvärre inte alls sugna på att sälja till privatperson..

Tipsa gärna om fler handlare i regionen..

okej :va
du kan alltid testa me firmor i malmö så som
artfigura,systemtext(dyra)
finns även R&D i laholm, TEXTMAN i göteborg
bara o testa sig fram lycka till :tummenupp

R&D har en folie som heter ImagePerfect 5700, det är den bästa folie jag har testat! Lättrensad (inte aktuellt i ditt fall) och formbar.

För att underlätta just formningen efter kåpor och dylikt, använd en hårtork så att mjukheten ökar....låna frugans eller liknande....har du ingen får du köpa en egen hårtork... :hihi

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats