Dekalmontering, hur?

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Hellojs!

Nu har jag handlat på mig lite WP klibbor å tänkt stripe upp hojen lite.. Hur gör jag lättast så jag slipper bubblor etc.. Såpvatten, diskmedel och vatten som vid solfilmsmotering?

Hur gör DU för å slippa "blåsor"? :va

Jonasson skrev:
Hellojs!

Nu har jag handlat på mig lite WP klibbor å tänkt stripe upp hojen lite.. Hur gör jag lättast så jag slipper bubblor etc.. Såpvatten, diskmedel och vatten som vid solfilmsmotering?

Varmluftspistol till dekler!!! :tummenupp

Jonasson skrev:
Hellojs!

Du menar de till gaffeln va?
Det är inget problem att sätta på de, se bara till så de blir raka, alltså så de inte drar snett på baksidan..

Rengör med sprit eller bräkleen innan bara, sen sitter de för alltid!!

Rengör först ytan. Sen beror beror på vad det är för dekaler. Är dom tunna och ska böjas/formas är vatten, diskmedel o varmluft ett måste för att forma till dom riktigt.
Är det dekaler som är utskurna som man först delar på ett papper och får dekalen kvarsittandes på det pappret du tagit bort som man sen ska klistra dit och dra bort (svårt o förklara hur dom ser ut :) ) så ska man INTE ha vatten o diskmedel då dom utskurna delarna lätt kan flytta på sig. Är det tjocka tankdekaler osv. Heller inget diskmedel. Bestäm var dekalen ska sitta. Fäst sen ena hörnan och försök medans du klistrar dit dekalerna att följa med med fingrarna och trycka bort alla uppkommande bubblor. Kommer dom ändå, lyft tills dom kommer utanför och försök igen. Svårt o förklara det här, det sitter i fingrarna. Lycka till iaf. :tummenupp

Oki doi får väl göra ett försök.. T-Röd måste funka som rengörning eller reagerar plasten? har bara monterat dekaler på bilar, fönster etc.. Inte på plast på hojen, helt nojig i onödan säkert ;)

Fäst ena hörnet. Sen klipper du bort en bit av pappret och sedan så fäster du den. Och sedan tar du bort resten av pappret! :tummenupp

Back