Dekalmall husaberg

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Tjena.

Är det någon som har en vektorbaserad mall på dekalerna till husaberg 650 06-08?

Tänkte knåpa till egna dekaler och skära ut för hand. För att spara lite tid hade det varit skönt att ha en exakt mall att skära efter.


Tack // Linus
 
detdär är väl bara husaberg loggan?

eller gjorde jag fel?



Jag vill enbart ha själva konturen för kåporna för att kunna printa ut och skära som jag vill i en enfärgad plastfilm.

De mallarna får du nog leta länge efter. De som säljer dekaler håller hårt i dem då det är en viktig del av deras business.
 
De mallarna får du nog leta länge efter. De som säljer dekaler håller hårt i dem då det är en viktig del av deras business.

åh fan. hur gör man med dekaler man vill få tillverkade som man gjort själv då?

tänkte att man typ kontaktade ett företag, kom överens om något och man fick en sådan mall mailad till sig. man gjorde sedan sin design och skickade tillbaka till företaget som fixade resten.

men då är jag med...
 
åh fan. hur gör man med dekaler man vill få tillverkade som man gjort själv då?

tänkte att man typ kontaktade ett företag, kom överens om något och man fick en sådan mall mailad till sig. man gjorde sedan sin design och skickade tillbaka till företaget som fixade resten.

men då är jag med...

Snarare att du skickar din design till dem, de lägger den på mallarna och du får godkänna förslaget. Kan såklart inte säga att alla gör så men det är vad jag tror.
 
Snarare att du skickar din design till dem, de lägger den på mallarna och du får godkänna förslaget. Kan såklart inte säga att alla gör så men det är vad jag tror.

Precis, så gjorde jag. Kolla in min riktigt primitiva bild i paint som jag skickade till thorsells reklam:
http://lilltryne.se/bilder/HusaKylarvingar.jpg

De jobbade om den, skickade förslaget till mig, ja hade några synpunkter och så gjorde de om den och sen godkände jag den. Gissar att du har kunskapen o göra någe fräckare i photoshop än va ja gjorde i paint men de kan med största sannolikhet ta in din bild o mappa upp det så det passar på kylarvingarna.

Slutresultatet:
http://lilltryne.se/galleri/ego/DSC03960.JPG
 
Kan ju kolla med Husaberg i Orebro kanske om dem kan maila dem till dig. Annars ar det som ngn skrev i traden hogst troligt att du mailar logga osv till dem som ska gora dekalerna sa lagger dem in det i mallarna och mailar tillbaks till dig sa far du godkanna eller ange om du vill andra ngt. Sa jobbar troligtvis de flesta da det givetvis blir risk att fler och fler gor sjalva om ritningarna finns tillgangliga for allmanheten. Annars mat kylarvingarna och lagg in matten i exempelvis Illustrator eller Corel Draw sa har du dem sen:tummenupp
 
Kan ju kolla med Husaberg i Orebro kanske om dem kan maila dem till dig. Annars ar det som ngn skrev i traden hogst troligt att du mailar logga osv till dem som ska gora dekalerna sa lagger dem in det i mallarna och mailar tillbaks till dig sa far du godkanna eller ange om du vill andra ngt. Sa jobbar troligtvis de flesta da det givetvis blir risk att fler och fler gor sjalva om ritningarna finns tillgangliga for allmanheten. Annars mat kylarvingarna och lagg in matten i exempelvis Illustrator eller Corel Draw sa har du dem sen:tummenupp

Husaberg skandinavien gör som alla andra när de skaffar sina dekaler. De beställer av en firma som har mallarna.
 
Precis, så gjorde jag. Kolla in min riktigt primitiva bild i paint som jag skickade till thorsells reklam:
http://lilltryne.se/bilder/HusaKylarvingar.jpg

De jobbade om den, skickade förslaget till mig, ja hade några synpunkter och så gjorde de om den och sen godkände jag den. Gissar att du har kunskapen o göra någe fräckare i photoshop än va ja gjorde i paint men de kan med största sannolikhet ta in din bild o mappa upp det så det passar på kylarvingarna.

Slutresultatet:
http://lilltryne.se/galleri/ego/DSC03960.JPG

JÄVLAR en så hård båge... :yoparty
 
Tackar, blidde himla nöjd med de dekalerna, synd bara att ja tröttnat på cykeln nu när den är så fin...:huvet

Jobbar du på semcon? visste inte att de sponsrade motard.. vilken avdelning jobbar du på? Jag e på Engine Test and Optimization. förlåt, OT.
 
Jag har ett helt dekalset med typ allt. Specialgjorda med massa av mina sponsorer på. Snygga som bara den och jag har betalt över 2000kr för dom men kan tänka mig att sälja dom för 700kr.


Er interessert i å kjøpe dette dekalsettet. Har du bilder av settet?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top