Dekaler och logotyper till bil, vad för material?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag ska hämta en bil imorgon som jag ska som firmabil men troligtvis kommer jag inte ha just denna bil så där jättelänge men jag vill samtidigt inte åka omkring utan logotyp men inte heller kosta på massvis med tusenlappar för att dekalera den.

Så nu är min tanke att jag kan göra en del av jobbet själv, jag tror det åtminstone :gnissla
Någon här som har koll på vad man ska köpa för material att använda sig av? Det är vanlig svart text som ska skäras till och jag har dekalerat många bilar tidigare men då har det ju varit färdiga prylar som har dykt upp och bara varit att smacka dit med lite diskmedelsvatten.
Killen som jag har hämtat färdiga dekaler hos tidigare ha gått i pension och jag kan således inte köpa därifrån. Lokala tryckerierna är ju en möjlighet men går det att köpa ark på nätet så vore jag glad.

Tips?

Edit/ En grej till; Hur gör man enklast om en jpg-bild till vector-format för att enkelt kunna förstora utan att tappa kvalité? Kan man utgå från en ganska liten bild och det att se bra ut ändå, det blir inte "pixligt"?

Last edited:
Kolla Ebay, -Magnetic decals! =)

-Scheissebilligt!

Last edited:
Vafan, ingen alls som vet vart man kan köpa ark och vad det är för material man ska leta efter? :(

Pucken på forumet skär väl dekaler, han borde veta?

Åfan, jag trodde bara att han var en hederlig möbelsnickar-slusk. Känns dock genant att pm'a någon och störa om något sådant dock, inväntar svar från sh-pöbeln då någon ju måste känna till detta.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026