dekaler Husa...

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
meanstreak 02
Någon som vet vart det finns några läckra dekal kit å sadel överdrag till husa 650 motard -04

har letat som en galning men inte hittat nått ....

Mvh.Peter

Last edited:
Kolla med alla de firmor i landet som gör dekaler till rejshojar. Thorsells reklam, hg-stickers, mx-dekaler mm mm
De flesta har färdiga kit men kan även göra dekaler helt efter dina önskemål men det kostar såklart.

Annars finns färdiga kit hos din husa-ÅF, kolla husaberg.se - force parts. Även Force edition hade egna dekaler.

En annan idé är att kombinera de dekaler som suttit original på cyklarna genom åren.

En liten följdfråga då: Vad kostar dekalkitet från force (artnr:800081900000) och vart hittar jag de äldre modellerna? Sökte på karlströms men fick ej fram pris.
Ingen som sitter på en bild på en hoj med force-dekalerna monterade?

Dee_cati skrev:
En liten följdfråga då: Vad kostar dekalkitet från force (artnr:800081900000) och vart hittar jag de äldre modellerna? Sökte på karlströms men fick ej fram pris.
Ingen som sitter på en bild på en hoj med force-dekalerna monterade?
Leta lite för tusan.
Kombinationen Karlströms + husaberg.se är nästan allt du behöver jämt.

Men bara för att vara snäll kommer här en bild på en specialare som säljs i Japan, de kallar den för "black force" och det är helt enkelt en vanlig 05a med forceplast och -dekaler.

Black_body.jpg

Supermoto skrev:
Leta lite för tusan.
Kombinationen Karlströms + husaberg.se är nästan allt du behöver jämt.

Men bara för att vara snäll kommer här en bild på en specialare som säljs i Japan, de kallar den för "black force" och det är helt enkelt en vanlig 05a med forceplast och -dekaler.

Det är svårt att leta när det inte går att söka som normalt folk på karlströms sida. Jag har lyckats nån gång men det är inte ofta.
Bilden du visar har jag sett men där syns inget dekalkit på hojen och några bilder uppifrån/bakifrån har jag inte sett på hojen.
Men i fortsättningen får jag istället gå in till handlaren och be honom dra fram alla kataloger för att visa mig istället för att fråga på ett forum som är till för just det.

Dee_cati skrev:
En liten följdfråga då: Vad kostar dekalkitet från force (artnr:800081900000)
929:- Sökte på Karlströms :) Du har en nolla för mycket med i numret,men kan det bli mycket enklare än att skriva i numret och sen trycka "enter" :va

Uppenbarligen går det att hitta ;) :7peta
Det som brukar vara svårt är nya grejer.

Klart du ska fråga om grejer men ibland kan man oxå leta lite på de uppenbara ställena innan :)

Dekalerna på Force är just ganska diskreta eftersom den ska vara i princip helt svart. Förlåt om jag la upp en bild på vad du ville se som du redan sett :va
Vill du se dem löst så kolla på husaberg.se - additional parts manual, tyvärr svartvitt men det ger ju en hint iaf.

På hemsidan finns även det här kittet som kostar en knapp tusing om jag minns rätt. Finns även i svart.

ca_1_b.JPG

Busaberg skrev:
929:- Sökte på Karlströms :) Du har en nolla för mycket med i numret,men kan det bli mycket enklare än att skriva i numret och sen trycka "enter" :va

Ok, jag kopierade bara rakt av från husabergs sida, visste inte att man skulle ta bort en nolla :( Och nej, inte alltid som den hittar det jag söker efter, ibland måste man dessutom pröva söka två gånger efter samma sak innan det hittas.

Supermoto, jag letade på just de ställena du tipsade om men ville höra om det finns mer dekalset än just dessa, samt att de gamla hittar jag ej.
Det jag menade med den bilden du la upp var ju att det inte var dekalkitet från force-sidan på husaberg, ingenting annat. Eller var det just det dekalkitet? Tyckte inte det stämde med det jag såg, iofs så såg man inte bakskärmen men tyckte fortfarande inte att det stämde med kylarvinge samt skärmen fram.
Men tack iaf, jag hade inte kommit halvvägs utan din hjälp. Och snart är hojen klar, förhoppningsvis är den ihopskruvad till helgen om det inte drar iväg för mycket i pris på alla grejjerna :(

Bifogat

• husadekaler.jpg
    husadekaler.jpg
    19.6 KB · Visningar: 202
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden