dekal montering

gunnaR1

skrapar bl a plånbok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -02, snart med ännu mer av det mesta
Nå'n som kan tekniken för att sätta dit dekaler? Ska sätta fast en orginaldekal på kåpan. Visst ska man ha nå't medel (diskmedel?) på kåpan och sen kan man passa in bättre....???
Hur göra?

gunnaR1 skrev:
Nå'n som kan tekniken för att sätta dit dekaler? Ska sätta fast en orginaldekal på kåpan. Visst ska man ha nå't medel (diskmedel?) på kåpan och sen kan man passa in bättre....???
Hur göra?

Vatten och diskmedel i en sprayflaska.

Spraya området.

Applicera klistermärket.

Använd en liten fönsterskrapa/mellanhård svamp ovanpå märket för att få bort såpalösningen och luftbubblor.

Prova gärna för med ett vanligt klistermärke på en liknade yta innan du ger dig på hojen. ;-)

En kåpa har ju ganska runda böjningar, blir det inga ojämnheter när man klistrar på dekalen som är helt platt, om du tänker dig ett klot, den rundar sig åt alla håll, om man då klistrar på ett klister märke så viker sig klister märket på vissa håll pga den inte kan passa perfekt.

gunnaR1 skrev:
tackar!!!
stark eller mild lösning?
ska jag försöka själv = svårt? dekalen kostar 430sek...

Själv är alltid bäste dräng, men om du känner dig osäker så rekommenderar jag att du lånar hjälp på en verkstad så har dom någon som du kan skylla på in can of fuck-up. :D
Lösningen skall inte vara särskilt stark std. 15-20 delar vatten.
Hur stor är den egentligen och var ska den sitta, snackar vi sidokåpa modell A3 eller?

En droppe diskmedel i en liter vatten är allt som krävs. Dekalen ska glida på vattnet, inte på diskmedlet. Den där droppen bryter ytspänningen så att vattnet kan bilda en hinna på kåpan, istället för att bilda droppar.

Fenix skrev:
Själv är alltid bäste dräng, men om du känner dig osäker så rekommenderar jag att du lånar hjälp på en verkstad så har dom någon som du kan skylla på in can of fuck-up. :D
Lösningen skall inte vara särskilt stark std. 15-20 delar vatten.
Hur stor är den egentligen och var ska den sitta, snackar vi sidokåpa modell A3 eller?

hehe, nå'n att skylla på är alltid bra

det är yzfR1-dekalen på sidkåpan på -02:an

gunnaR1 skrev:
hehe, nå'n att skylla på är alltid bra

det är yzfR1-dekalen på sidkåpan på -02:an

Om jag var du skulle jag fega och muta en verkstad med en hundring så fixar dom till det, vore synd å supa bort en 400+ dekal.

Här kommer dagens trådlyft!:tummenupp
behöver dekaler till vänster sida till min r1:a 01 nån som vet, förutom att köpa orginal hos yamaha.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg