Dejtskola 1.0

Röda rosor funkar alltid. Observera att de ska vara röda! Gula betyder t.ex. vänskap.
 
Tja, nu har du väl stuckit, men var hon ute och söp igår så är väl lösningen uppenbar;

Your lovely self
Pizza
Cola

Funkar inte det är det bara att glömma henne.
 
Jag kan av egen erfarenhet rekommendera Tacos! :banana :1pajas

Funkade ganska bra för mig i fredags iallafall. :D
 
tjena tjena!

antar att det är nu jag förväntas att lämna en avhandling på hur det gick?

min plan:
Köp mat av den lite lättare stilen (hon hade det önskemålet). Det blev bandpasta, den både gröna och vita/gula. Till detta skulle det severas en skinksås med ädelost.
recept:
2 dl matlagningsgrädde
1 creme fraische
1 pkt skuren skinka (tärnas)
1 ädelost

koka upp skiten och du har en pastasås som slår det mesta på fingrarna!
Efter en sån här musöppnare till maträtt borde ju efterätten inte ens behövas. Jag är ju dock svag för sötsaker ( :tuttar ) så jag köpte även en muffins alá shake and bake. OBS! var nära att glömma muffinsformar. Det här är så lätt att göra så att en ouppfostrad fyraåring tom klarar det om man sätter spisen på 200 grader åt ungen.
Efter detta förväntade jag med en inbjudan för natten.
kiss (keep it simple stupid)

Så här var det:
Handlade all mat (+gummi)
kom hem till henne och fick reda på att hon inte gillad ädelost :4skrika
hon fick äta maten utan ädelosten och jag la på den efteråt. gick ju ganska bra.
Sen fick hon ont i magen
-ja, du vet, det känns som när man har ätit nåt gammalt, sa hon.
Då kände man sig ju just snygg :3freak
Värken gick dock över lite senare och vi "bakade" muffins. Dom slank ner som en pelikan käkar småfisk.
Det var ju NU som jag skulle fått en inbjudanför natten, men den blyga flickan som hade försökt att hångla upp mig (det var ett tafatt försök som jag medvetet ignorerade) vågade inte fråga. Hon ville inte att jag skulle åka, ja, de ville inte jag heller. det var ju Roadracing på eurosport som vi såg på. dock tog jag min ära med mig hem och sov gott på hemmaplan.

för övrigt så funderar på hon på att starta en club för tjejer som giller motorer, då sa ja till henne att jag hade en sporthoj. hon har bara körkort. Sen fråga hon om jag gillar hästar, hon rider nämligen en gammal travare lite ibland. Då berättade jag för henne att jag som 12-åring hade vunnit skandinaviskt mästerskap i ponnygallop. Samt tävlat i dom högsta klasserna med min ponny i hoppning. Gissa vem som satt åp triumf korten den kvällen? :)

nu ska ja göra lite själ för min lilla praktikersättning.

o tack för alla tips och råd! :fyllisar
 
Mark skrev:
Ska man köpa blommor?
köper man blommer till tjejkompisar eller ska bruden nöjja sig med att jag kommer med käk?

NEJ!!! Absolut inte!
Om du köper blommer till en tjej du inte har träffats förut, skickar du ett enda tydligt signal: Att du är desparat!!
Det kan inte förtydligas nog, TA INTE MED BLOMMOR ÄN!!!
Alternativ två är att hon känner att du pröver att köpa dig mus med blommor och annat.

Ta med käk, var galant och när ni gör maten tillsammans, rör ved hon på axlen eller nånting. När du har börjat röre ved hon, vet både du och hon att du inte är intresserad att vara kompiser, utan det är något annat.

Fast, jag kanske inte är rätt person att fråga :rolleyes:

//Ronni

Edit: Vafor fan läser jag inte hela tråden förän jag svarer? :huvet
 
RacerKeld skrev:
NEJ!!! Absolut inte!
Om du köper blommer till en tjej du inte har träffats förut, skickar du ett enda tydligt signal: Att du är desparat!!
Det kan inte förtydligas nog, TA INTE MED BLOMMOR ÄN!!!
Alternativ två är att hon känner att du pröver att köpa dig mus med blommor och annat.

Joda, bara lugna könet. Jag vågade inte köpa blommor så det fanns inte nån plats över för missförstånd.

Jag fick minsann röra oxå... :rolleyes:

back to work
 
Mark skrev:
...kom hem till henne och fick reda på att hon inte gillad ädelost :4skrika


"Hate to say I told you so..."

Verkar iofs som om du ligger bra till iaf.

//Jonas
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top