Dejtskola 1.0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Lyckades få tag i ett telefonnummer till en tjej ute på krogen i torsdags. Vi har nu bestämt att vi ska ses ikväll.
Jag har tagit på mig den ärofyllda uppgiften att köpa mat som vi sen ska laga till ihop.

fråga 1:
Har nån tips på mat?
Jag kan laga mat, men kommer bara inte på nåt bra för ikväll. gärna nåt man gör med händerna (som negerbollar, fast matigare). Billigt är oxå bra. Har inte råd att köpa massa små detaljer bara för att jag inte vet om hon har basilika hemma tex. ja, ni förstår säkert. sen är ju inte blodpudding den bästa musöppnaren heller har jag förstått.

fråga 2.
Ska man köpa blommor?
Är ganska feg och rädd för att det hela kommer att sluta i en vänskapsrelation och därmed blir det ju pinsamt att ha gett henne blommor. ELLER?
Iofs så har varken hon eller jag gett sken av att vi ska ha detta på nån vänskapsrelation.
Vart går gränsen?
köper man blommer till tjejkompisar eller ska bruden nöjja sig med att jag kommer med käk?

Lite tips till en ungkarl tas tackasamt emot!

Jag ska åka hem till henne.
  • köp för fan inte nåra blommor, hon ska nöjja sig med att du åker hem till henne med mat
  • gör negerbollar, dubbelsats. ersätter maten
  • ta med sprit, bry dig inte om att hon var skitpackad igår och förmodligien spyr om dricker mer sprit inom 48 h

    ojj, här ovan ser ni ett misslyckat försök till en poll :huvet
 
Last edited:
Pepparstek, potatisgratäng och grekisk sallad, nedsköljes med rött vin. Enkelt, klassiskt men gott som tusan.
 
abstruse skrev:
Pepparstek, potatisgratäng och grekisk sallad, nedsköljes med rött vin. Enkelt, klassiskt men gott som tusan.

det är bra idé.

vet bara inte om de är så bra att dricka vin när man har kört dit och inte vet om man vill/får stanna där.

har inte heller nåt vin :( (detta kan ju dock ordnas)
 
Mark skrev:
det är bra idé.

vet bara inte om de är så bra att dricka vin när man har kört dit och inte vet om man vill/får stanna där.

har inte heller nåt vin :( (detta kan ju dock ordnas)

I värsta fall får du väl be en polare hämta dig eller ta taxi hem. Sköter du dina kort rätt så är det nog inga problem. Dessutom, även om det inte "händer något" kanske du får sova över, om inte annat på soffan. :D
 
Bjud hem henne till dig

("O nej.. jag har ju druckit, hur ska ja nu kunna skjutsa hem dig...")
 
Ta det lugnt ska du göra.


Börja med att t.ex. göra negerbollar tillsammans och sedan middagen.
Ät sedan tillsammans och sen kan ni sitta i soffan och glo på filmen och äta negerbollar, sitt nära henne med var inte på henne.



Iof så kanske jag inte är rätt person att ge tips :tungan
 
abstruse skrev:
I värsta fall får du väl be en polare hämta dig eller ta taxi hem. Sköter du dina kort rätt så är det nog inga problem. Dessutom, även om det inte "händer något" kanske du får sova över, om inte annat på soffan. :D

hon har gett sken av att vara mer än intresserad. Dock är ju kvinnor lika oberäkneliga som vädret (enl. smhi)

hade gärna tagit taxi med, dock är de ung. 3 mil bort. den resan skulle hamna på ca 450 :- o det är det ju inte värt för en liten brud som knappt vet om hon är kåt eller kissenödig :) (ironin lever)
 
The-PatriX skrev:
Iof så kanske jag inte är rätt person att ge tips :tungan
Alla förslag är bra nog att tänkas över iaf.

negerbollar är gott!

det är kul att göra oxå, tog mest upp det som ett exempel, men det ska man kanske göra sak av.

kladd kladd o mums, kleta ner henne lite o sen få tillbaka. ska ta med mig oömma kläder oxå =)
 
The-PatriX skrev:
Börja med att t.ex. göra negerbollar tillsammans och sedan middagen.Iof så kanske jag inte är rätt person att ge tips :tungan

Negerbollar på första dejten? Är detta något erotiskt fenomen, likt ostron, jag missat? :hihi
 
Klart du ska ge henne blommor! Ring opp henne och be henne säga ett nr mellan 1 och 10... Köp sedan lika många roser motsvarande detta nr. Då kan du hävda att hon ville ha blommorna... -"Jamen, du sa ta med X antal roser!" :tummenupp

Har kartlagt det hela lite... Siffran 6 dyker med största sannolikhet upp om hon vill att det ska gå steget längre. :tuttar

Råder en begränsad budget så köp en annan blomma, eller minska intervallet till 1-3 eller ngt!

/KaliZ

Edit: Laga köttfärsås eller ngt! Maten är ändå bara ett svepskäl för att ni ska träffas. :hihi
 
KaliZ skrev:
Klart du ska ge henne blommor! Ring opp henne och be henne säga ett nr mellan 1 och 10... Köp sedan lika många roser motsvarande detta nr. Då kan du hävda att hon ville ha blommorna... -"Jamen, du sa ta med X antal roser!" :tummenupp

Har kartlagt det hela lite... Siffran 6 dyker med största sannolikhet upp om hon vill att det ska gå steget längre. :tuttar

Råder en begränsad budget så köp en annan blomma, eller minska intervallet till 1-3 eller ngt!

/KaliZ

Edit: Laga köttfärsås eller ngt! Maten är ändå bara ett svepskäl för att ni ska träffas. :hihi

jag är nog sjuk i huvet. känner mig lika tuff som 6-åring på väg till sin första dag i skolan när jag tanken på att hon ska få blommor dyker upp i huvet. Däremot skulle jag utan minsta problem kunna berätta snuskiga historier som får tapeterna att rodna utan minsta problem.

Typiskt att det ska vara för mycket månad kvar i slutet av pengarna

45 min kvar till avfärd.
 
Last edited:
Tycker helt klart att du gor ratt i att forsoka laga till nat sjalv istallet for att bara bjuda ut henne. Starkt jobbat! Sarskilt pa bortaplan...

Haller med om att potatisgratang och pepparbiff ar bra mat. Riktigt gott och ganska enkelt att lyckas med.

Ett tips ar att ta reda pa om hon ar vegetarian eller allergisk mot nagot (alt hatar nagon mat...) Fraga garna nagon av hennes bekanta om du kanner nagon sadan (inte troligt iofs om du traffade henne pa krogen...)

Ytterligare ett tips ar att INTE ata framfor tv:n utan hellre till sallskapet av ett par levande ljus. Att sedan prata om och motorcyklar och yppa loften om alla underbara turer du ska ta med henne pa i sommar ar kul - for dig. Hall igen lite sa hon inte anar att hon alltid kommer vara "nr 2"...


For ovrigt - Lycka till!!

//Jonas
 
Fan vad spannande det blev.

Om hon har internet, kan du ju smyga ivag och uppdatera oss under fardens gang... :)
 
abstruse skrev:
Negerbollar på första dejten? Är detta något erotiskt fenomen, likt ostron, jag missat? :hihi


Nej nu är det mig vi snackar om =).
Kung på att få till helomvändningar :gnissla


Och ja, du har missat något ;)
Att göra negerbollar tillsammans kan spåra ut totalt och i värsta fall sluta med att man får betala underhåll.
 
Har hon webcam o bra bredd så kan du ju låta alla ta del av LIVE! :D
 
Lugn skrev:
Fan vad spannande det blev.

Om hon har internet, kan du ju smyga ivag och uppdatera oss under fardens gang... :)

ja, dår får jag se till att laga nån mat som gör att hon behöver stanna nåra min. extra inne på toan :hihi

och den tanken kändes bara kul till dess att jag insåg hur resten av den kvällen skulle bestå utav. Iaf inte en tillfredställd Mark :4skrika

Som ni såg i (den misslyckade) pollen längst upp (nästan) så var hon ute och festade igår. Ringde nåra ggr och inte fan var hon nykter, inte nånstans. Därför tror jag inte att alkohol idag är så bra.

däremot finns de ju dom som blir bakis, sen en annan bra kategori, dom som blir bakis k*ta. Jag vet vad jag hoppas på :hihi


HanneZ skrev:
Har hon webcam o bra bredd så kan du ju låta alla ta del av LIVE! :D

lagar du mina kraschade kåpor då? :tungan
 
Last edited:
HanneZ skrev:
Har hon webcam o bra bredd så kan du ju låta alla ta del av LIVE! :D


Kom igen nu! Det funkade ju kanon i American Pie...
Lagg in en lank har bara.

Och du, eftersom vi ar dina kompisar, lovar vi att inte skratta at dig nar du inte hor oss... ok?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top