Dejtingsajter

Non@me

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
På gång
Jag skulle vilja veta vad ni anser och tycker om att ens sambo som man lever ihop med är registrerad på diverse dejtingsajter (både utlänska och svenska).
Där han då har en kontaktannons där han söker efter nån tjej från 18 och uppåt. Skickar meddelande + virtuella kyssar och dylikt till olika tjejer.
Skulle kännas som en spark i baken om nån av ens tjejpolare är inne där och ser att ens sambo söker tjejer på nätet. Vet ju inte om han tänkt att träffa dom IRL. Men jag tycker inte det är moraliskt rätt.
Trodde att ett förhållande skulle bygga på ärlighet gentemot varann. Så frågan är om man är ett surrogat tills han hittat nånting bättre.

Från en ledsen tjej :(

Det där låter inget vidare. Har du inte konfronterat honom så är det dax nu.

Non@me skrev:
2285939 Jag skulle vilja veta vad ni anser och tycker om att ens sambo som man lever ihop med är registrerad på diverse dejtingsajter (både utlänska och svenska).
Där han då har en kontaktannons där han söker efter nån tjej från 18 och uppåt. Skickar meddelande + virtuella kyssar och dylikt till olika tjejer.
Skulle kännas som en spark i baken om nån av ens tjejpolare är inne där och ser att ens sambo söker tjejer på nätet. Vet ju inte om han tänkt att träffa dom IRL. Men jag tycker inte det är moraliskt rätt.
Trodde att ett förhållande skulle bygga på ärlighet gentemot varann. Så frågan är om man är ett surrogat tills han hittat nånting bättre.

Skulle min tjej göra så hade jag dumpat henne på fläcken.
Ställ dig frågan vad din sambo gör på dejtingsaiter. Inte för att få nya recept på fattiga riddare eller tips på hur man öppnar ett juicepaket utan att hälften rinner ut. Han är där för han vill hitta något nytt eller nått vid sidan om.
Skulle han bara vara där för att han gillar att flörta/ragga så är det i min värld ialla fall helt fel. Man raggar inte på andra när man är sambo.

Beror väl lite på om man har haft konto och har vänner där, samt att man numera står som "upptagen" eller liknande. Detta förutsätter dock att man har ett förhållande där man litar på varandra.

Står han som singel eller flirtig går det ju bort!

MjO skrev:
2285982 Beror väl lite på om man har haft konto och har vänner där, samt att man numera står som "upptagen" eller liknande. Detta förutsätter dock att man har ett förhållande där man litar på varandra.

Står han som singel eller flirtig går det ju bort!

Äh vaddå, vänner mailar man till eller ringer..........

Jag skulle fan klassa det lika illa som otrohet i stort sätt, sådär ska han inte hålla på! Är man lycklig tillsammans ska man inte hålla på och lägga ut kontaktannonser.
Jag skulle nog inte lita på min sambo för fem öre om hon gjorde så, utan då får hon nog packa ihop och dra (eller jag).
Visst att man kanske kan snacka på ett forum t.ex. med diverse folk man aldrig träffat, men att sätta ut en kontaktannons är nog lite "over the top"

Non@me skrev:
2285939 Skickar meddelande + virtuella kyssar och dylikt till olika tjejer.
Hmmm... Vem äger/står på kontraktet till bostaden? Om det är du tycker jag att du ska byta lås... Datorn ställer du utanför (om den tillhör honom). Och resten av hans prylar. Varför hålla fast vid någon som han?

Där går fan gränsen. Att man är kompisar med både tjejer o killar etc. det måste man acceptera. Men i en seriös relation håller man inte på sådär. Bara snudd på bättre än att vara otrogen.

Konfrontera snubben o fråga varför han hänger på datingsajter när han har dig. Lovar att han kommer få svårt att förklara den! :tummenupp

Det finns ju lite olika sätt att tackla det.

1: Dumpa fan utan diskussion
2: Ta ett rejält snack om det, dock tror jag inte att han kommer att sluta om det gått så långt.
3: Låt en av dina vänner regga sig och kolla vad han gör där. Raggar han uppenbart gå till punkt 1.

björn

Non@me skrev:
2285939 Jag skulle vilja veta vad ni anser och tycker om att ens sambo som man lever ihop med är registrerad på diverse dejtingsajter (både utlänska och svenska).

Nej, sånt håller man inte på med om man är 2... absolut inte sambo. Skulle kastat datorn, typ så här :argpådato

Regga dig själv eller be din kompis regga sig på sidan och börja ragga på din sambo. Verkar han intresserad av att göra nått så dumpa han / konfrontera han.

Känns som att datinsajter är kanske inte ett ställe man söker "bara vara kompis" relationer..

Non@me skrev:

Pfjaaa... Reggade du dig här för att få svar på den frågan? Eller är du ute efter hämnd? I så fall har du kommit rätt! :banana

För övrigt undrar jag varför det kommer kännas som en spark i baken först när en tjejkompis ser det? Hur fan känns det nu då?

Det är ju bara att dumpa, han har för avsikt att flörta kommer han säga men han skulle lätt gå hela vägen om han fick chansen. Troligtvis gör han det redan utan att du inser det.
En sån kan du aldrig lita på, tro mig då jag själv har varit en sådan. Svinaktiga beteenden som man alltid kom undan med, i efterhand tycker jag nästan synd om mitt ex men bara nästan då hon knullade runt som en tok hon också. Iofs efter att hon fick reda på vad jag gjorde men ändå :näsblod

Jag tycker Martin Timell borde bli moderator i OT.

När fan räcker det, ingen drogfri människa kan hävda att mitt spammande är värre än dessa kärlekstrådar från tjejer i övre MF-åldern utan MC.

fy fan

Markus skrev:
2286079 Jag tycker Martin Timell borde bli moderator i OT.

När fan räcker det, ingen drogfri människa kan hävda att mitt spammande är värre än dessa kärlekstrådar från tjejer i övre MF-åldern utan MC.

fy fan

Jag har varit i kontakt med farbror Barbro, men han (hon?) hade fullt upp med nåt hifi-forum.

Förslag på moderatorer? Lill-Babs? Lotta Engberg? Nån med erfarenhet av massor av män och smaskig otrohet måste det nog vara iaf.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg