Deformerad tank

knallen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
Ducati
Har aldrig varit med om eller hört talas om följande, så tänkte bara höra mig för om någon här har varit det..

Rullade ut hojen ur garaget idag och startade igång den. Under tiden den stog och värmde gick jag in i garaget och tog på mig proppar, hjälm och handskar. Det hela kanske tog 1-2 min. När jag kommer ut ur garaget så ser jag till min stora förskräckelse att hela tanken är intryckt uppifrån, ungefär som om någon har ställt sig och stampat på den.. :3freak Stänger genast av hojen samtidigt som svetten börjar rinna till ( fan, hojen har knappt 500mil på nacken). Öppnar tanklocket som genast suger åt sig luft och bucklan häver sig något, men inte helt. Vi snackar alltså en buckla som täcker i princip hela överdelen av tanken :4skrika
Kikade på överfyllnadsslangen och det visade sig att den var klämd nästan längst upp. Släppte på vecket och då rann det ut lite bensin.
är det så att bensinpumpen är så himla stark så den lyckas bilda ett sådant vacum, eller vad är det frågan om?

Hojen åker upp till Biscaya i morgon så jag hoppas det löser sig! Fan, känns inget vidare att åka på semester när det ser ut så.. :(

Dina misstankar stämmer!

Frågan bara om du lyckas dra ut bulan utan att göra små bucklor / förstöra lacken?

Det känns inte så, då många utav kanterna i bucklan sitter där "vanliga böjelser" på tanken är.. Men som sagt, får se vad Biscaya säger om det hela.
Ingen som varit med om något sådant här?

Det visade sig vara en luftslang till som var krökt, så lyckligtvis går allt på garantin.

vanligt fel på SS modellerna..

Ducati brukar vara mycket snälla med garanti åtaganden vad gäller "insugna" tankar på nya SS modellerna.

fy faen va sjukt :3freak

Nä jag hade inte blivit svettig om tanken hade sugit ihop sig... :tomten
Garanti är fina grejer.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...