Definitivt slut på säsongen

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Jaha .. då var det slut på fösta säsongen som MC-åkare. :gråta Dock inte på det sätt som jag hade tänk mig.

Kom hem i fredags efter att ha tillbringat en vecka på sjukan efter en trafikolycka. Körde sista(?) dagen till jobbet förra fredagen (14/10) ca kl 07.45. Såg en bil( Volvo 245) som kom från höger på en liten väg. När jag är ca 30-40 m från korsningen kör bilen ut o svänger mot mig med följd att jag klipper den höger fram på kofångaren o flyger av ,glider fint på vägen o ner i diket. Hojen gjorde samma resa , voltade i diket o blev skrot.

Bryter hälbenet i höger fot o få tre fina skärsår av strålkastaren på benet( två som sys med 6 resp 8 stygn o ett med 3) :gråta Fick senare 10 stygn till i foten efter en operation.
Nu är foten i gips o skall så vara 5 veckor till..........

Pratade med föraren på akuten. Hon hade inte sett mig alls och var väldigt chockad. Hon trodde jag dog på platsen.

Lyckan över att ryggskyddet klarade sig försvann när de klippte upp det på akuten :)

Nu är det bara en massa pappersarbete o fixa o börja leta efter en ny hoj när man har fått besked från FB

/Jonas

vx800 skrev:
Jaha .. då var det slut på fösta säsongen som MC-åkare. :gråta Dock inte på det sätt som jag hade tänk mig.

Kom hem i fredags efter att ha tillbringat en vecka på sjukan efter en trafikolycka. Körde sista(?) dagen till jobbet förra fredagen (14/10) ca kl 07.45. Såg en bil( Volvo 245) som kom från höger på en liten väg. När jag är ca 30-40 m från korsningen kör bilen ut o svänger mot mig med följd att jag klipper den höger fram på kofångaren o flyger av ,glider fint på vägen o ner i diket. Hojen gjorde samma resa , voltade i diket o blev skrot.

Bryter hälbenet i höger fot o få tre fina skärsår av strålkastaren på benet( två som sys med 6 resp 8 stygn o ett med 3) :gråta Fick senare 10 stygn till i foten efter en operation.
Nu är foten i gips o skall så vara 5 veckor till..........

Pratade med föraren på akuten. Hon hade inte sett mig alls och var väldigt chockad. Hon trodde jag dog på platsen.

Lyckan över att ryggskyddet klarade sig försvann när de klippte upp det på akuten :)

Nu är det bara en massa pappersarbete o fixa o börja leta efter en ny hoj när man har fått besked från FB

/Jonas

Skönt att det gick bra i alla fall..

Lyckan över att ryggskyddet klarade sig.. :)

Du ska vara glad att du lever. Ibland när man tittar på hojen så förundras man över hur bra de gick. Skönt att ha dig kvar mannen!. tappa inte rädslan för att köra hoj nu bara!. kan lätt bli med skada + vinteruppehåll osv.. alla moraltanter som du kommer träffa på nu närmaste tiden framöver.

Vad skönt att du klarade dig så pass bra ändå.
Fan att inte bilisterna kan hålla ögonen öppna.
Man måste ju alltid vara med...speciellt vi

Säger som alla andra skönt att du klarade dig!
men det är synd att folk ska behöva genomlida det du gjör pga att andra gjör misstag :3freak

Det finns inga medtrafikanter när man åker hoj. Bara mottrafikanter....

Lycka till med rehabiliteringen! Det kunde varit värre, bara att ta nya tag och leta ny hoj! :tummenupp

Skönt att du lever! :)

Samma sak hände mig för 6 veckor sen, en kvinnlig bilist missade mig helt.

För mig resulterade det i ett elakt brutet lårben med plusmeny.

Det är jävligt surt att det händer, men det är bara att försöka vara positiv och ha en jävla massa tålamod.

Krya på dig!

Tack för medlidandet !!
Just nu skulle man bara vilja köra igen, men........
Det var djävligt surt att sitta på sjukan o se ut på det fina vädret som var förra veckat.

Selin - måste vara ngt med kvinnliga bilförare, Det var sådan som körde på mig med !! De kanske förblindas av manliga MC-åkare.....:)

/Jonas

vx800 skrev:
Selin - måste vara ngt med kvinnliga bilförare, Det var sådan som körde på mig med !! De kanske förblindas av manliga MC-åkare.....:)
/Jonas

Tror snarare det är en sån där "män är djur"-aktivist, som såg chansen att bli av med en till. :3freak

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!