vx800
Medlem
- Gick med
- 7 Jun 2005
- Hoj
- Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Jaha .. då var det slut på fösta säsongen som MC-åkare.
Dock inte på det sätt som jag hade tänk mig.
Kom hem i fredags efter att ha tillbringat en vecka på sjukan efter en trafikolycka. Körde sista(?) dagen till jobbet förra fredagen (14/10) ca kl 07.45. Såg en bil( Volvo 245) som kom från höger på en liten väg. När jag är ca 30-40 m från korsningen kör bilen ut o svänger mot mig med följd att jag klipper den höger fram på kofångaren o flyger av ,glider fint på vägen o ner i diket. Hojen gjorde samma resa , voltade i diket o blev skrot.
Bryter hälbenet i höger fot o få tre fina skärsår av strålkastaren på benet( två som sys med 6 resp 8 stygn o ett med 3)
Fick senare 10 stygn till i foten efter en operation.
Nu är foten i gips o skall så vara 5 veckor till..........
Pratade med föraren på akuten. Hon hade inte sett mig alls och var väldigt chockad. Hon trodde jag dog på platsen.
Lyckan över att ryggskyddet klarade sig försvann när de klippte upp det på akuten
Nu är det bara en massa pappersarbete o fixa o börja leta efter en ny hoj när man har fått besked från FB
/Jonas
Dock inte på det sätt som jag hade tänk mig. Kom hem i fredags efter att ha tillbringat en vecka på sjukan efter en trafikolycka. Körde sista(?) dagen till jobbet förra fredagen (14/10) ca kl 07.45. Såg en bil( Volvo 245) som kom från höger på en liten väg. När jag är ca 30-40 m från korsningen kör bilen ut o svänger mot mig med följd att jag klipper den höger fram på kofångaren o flyger av ,glider fint på vägen o ner i diket. Hojen gjorde samma resa , voltade i diket o blev skrot.
Bryter hälbenet i höger fot o få tre fina skärsår av strålkastaren på benet( två som sys med 6 resp 8 stygn o ett med 3)
Fick senare 10 stygn till i foten efter en operation.Nu är foten i gips o skall så vara 5 veckor till..........
Pratade med föraren på akuten. Hon hade inte sett mig alls och var väldigt chockad. Hon trodde jag dog på platsen.
Lyckan över att ryggskyddet klarade sig försvann när de klippte upp det på akuten
Nu är det bara en massa pappersarbete o fixa o börja leta efter en ny hoj när man har fått besked från FB
/Jonas