Definition på "Moppefucko"

CalleE skrev:
Får man vara extra moraltant i den här tråden så blir man ju lite sur på http://www.northernmost.org/ för deras sätt att "stoppa" mopederna, jag vet om några som har råkat ut för det hela och en kompis har berättat om en far som hittade sin sons cross, sin sons kropp och slutligen sin sons huvud liggandes i hjälmen flera meter från där kroppen fanns, bara för att någon grinig gubbe inte gillade mopeder/crossar på allmänna vägen.

Har varit några uppmärksammade fall i Aftonbladet också där någon stackars 13åring fick adamsäpplet krossat och förmodligen dog av strypning i sin egen krossade hals.

Läs då här så kanske ironin går fram!

http://www.northernmost.org/disclaimer.html

Kännetecken på ett äkta moppefucko är att dom inte förstår ironi, istället blir dom för bannade och spamm ar :tungan

Blue skrev:
Raka motsatsen till moPPeFuKKo! : :D

http://www.northernmost.org/
hahaha!! bland det roligaste jag läst på länge!! inte de faktum att dessa killar hatar mopeder, utan alla moppofucker som skriver på sidan t.ex.
nått moppofuck skrev:
Subject: Moppe
From: AS (caredesign@nåtannat.se)
To: insight@metalab.unc.edu

lägg ner
mes
lägg ner
du har inte råd till moppe det är därför
lägg ner
hoppas vi inte ses för ditt bästa
lägg ner
:rofl

MikkE skrev:
Är man moppefucko om man inte har hoj, men hängt här i 3 år?
nah, du är en Wannabe ;)

Moppefuckon är personer som har eller har haft moppe och har samma attityd som man hade då, fast nu med "Sporthoj"... Gör sig speciellt tydligt i åldern 16 till 20 då man precis kan få nöjet att köra "riktig" MC. Man har alltså gått förbi moppestadiet, men fortfarande fast i den mentaliteten. Den är väldigt tydlig...

Man är oxå moppefucko om man går runt med sin Dainesejacka offentligt utan att man för den sakens skulle kör sin båge.

Jag tycker även det är ett moppefuckat beteende att skriva om saker man hört via sin kompis farfars assistent och alltså inte har grund för, typ skrönor:
"en kompis har berättat om en far som hittade sin sons cross, sin sons kropp och slutligen sin sons huvud liggandes i hjälmen flera meter från där kroppen fanns".
Jo, det var med i en riktig B-film på 80-talet...

Swedie skrev:
nah, du är en Wannabe ;)

Moppefuckon är personer som har eller har haft moppe och har samma attityd som man hade då, fast nu med "Sporthoj"...

Det där skulle kunna exemplifieras tydligt med ett par inlägg från 'Vi i WCX får minsann göra vad vi vill för vi är bäst-tråden', men jag antar att det inte är riktigt rumsrent på forumet. I så fall får man väl hotbrev. Igen.

CalleE skrev:
Får man vara extra moraltant i den här tråden så blir man ju lite sur på http://www.northernmost.org/ för deras sätt att "stoppa" mopederna, jag vet om några som har råkat ut för det hela och en kompis har berättat om en far som hittade sin sons cross, sin sons kropp och slutligen sin sons huvud liggandes i hjälmen flera meter från där kroppen fanns, bara för att någon grinig gubbe inte gillade mopeder/crossar på allmänna vägen.

Har varit några uppmärksammade fall i Aftonbladet också där någon stackars 13åring fick adamsäpplet krossat och förmodligen dog av strypning i sin egen krossade hals.

Tillägas bör kanske att det fallet med 13 åringen var inte pga sabotage eller att någon hade spännt upp ett rep för att "jävlas". Det var för att killen (med passagerare) kört rakt in i ett rep som spärrade av en parkeringplats eller liknande har jag för mig det var. Det var med andra ord INTE uppsatt för att skada. En ren olyckshändelse med andra ord :(

tyP ba, my måpe e forTARe en den der snuben med svart hoj! raKt av! :kocko
Moppefucko = :huvet
Men helt ärligt, hur många på forumet vågar sticka ut halsen och påstå att han/hon kan utnyttja sin hoj till fullo? Inte jag iallafall, och jag kör ju nästan en moppe... :D
:Bugar Freppa

Fredrik :tomten

Mavve skrev:
Man är oxå moppefucko om man går runt med sin Dainesejacka offentligt utan att man för den sakens skulle kör sin båge.

...om man inte fick plats med någon mer jacka i packningen då? :smasha För att man skulle få ner tält, sovsäck, liggunderlag, tandborste, schampo, hudlotion, ansiktsvatten, hårinpackning, "luktagott"...eeeh... :rodnar

Macho Woman skrev:
Det där skulle kunna exemplifieras tydligt med ett par inlägg från 'Vi i WCX får minsann göra vad vi vill för vi är bäst-tråden', men jag antar att det inte är riktigt rumsrent på forumet. I så fall får man väl hotbrev. Igen.

... du skrev vad jag tänkte.Typ. :brinnerup

Macho Woman skrev:

De där "Water closet xcrements" är ena tuffa killar......

Flagga skrev:
...om man inte fick plats med någon mer jacka i packningen då? :smasha För att man skulle få ner tält, sovsäck, liggunderlag, tandborste, schampo, hudlotion, ansiktsvatten, hårinpackning, "luktagott"...eeeh... :rodnar

då är man ju ett moppefucko!!!

Mavve skrev:

Kunde inte sagt det bättre själv. Eller så gör man som folk gjorde i mitt högstadie, de köper jackan och går runt med den och posar så mycket de orkar för alla andra, när skoldagen var slut tog de bussen hem eller kickade igång sin trogna moped. Just det, än har de inte skaffat någon hoj :tummenupp

De största moppefuckona är dom som sitter inne idag o inte är ute o kör hoj! :tungan
[jag har iallafall en ursäkt till o inte köra..]

Bikerbitch skrev:
De största moppefuckona är dom som sitter inne idag o inte är ute o kör hoj! :tungan
[jag har iallafall en ursäkt till o inte köra..]

Jag ska åka puda snart så det är lite hojåkning ju :cool:

Min egen ligger nere i hundra bitar - 1 månad kvar till det äkta hojvädret :rock

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage