Deffekt termostat

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Termostaten på min hoj är tydligen rykt. Har märkt att den är öppen hela tiden, så jag rev isär det. Pinnen som sticker upp satt på snedden, så den stod öppen hela tiden. Detta måste ha gjorts av ren snålhet då den gått sönder antar jag, är nog inget som händer av sig självt? Hur som helst, satte i hop den korrekt och testade den i kastrullen men den den öppnar inte. Vad kan vara fel? De kostar 380kr så jag tänkte att det kan vara värt med en tråd! :) /Anton

Yup jag har lyckats få tag på en för en hundring, men jag planerar rätt många turer i helgen och jag vet inte om den kommer tills dess. Vad händer om man monterar ihop allt utan termostaten?

:brinnerup
cRoC skrev:
Yup jag har lyckats få tag på en för en hundring, men jag planerar rätt många turer i helgen och jag vet inte om den kommer tills dess. Vad händer om man monterar ihop allt utan termostaten?
:tummenupp

cRoC skrev:

Motorn går kall, termostaten ska bara vara öppen när motorn går över en viss temp och för att då sänka tempen till normal nivå igen.

Mm men om man monterar ihop allt utom termostaten, och tejpar kylaren lite? Bara en tillfällig lösning ..

cRoC skrev:
Mm men om man monterar ihop allt utom termostaten, och tejpar kylaren lite? Bara en tillfällig lösning ..
Det är upp till dig att testa, tänk på att den i stället kan börja koka om du tejpar för mycket.
Men visst det finns ju crossar utan termostat tex.

Kolla noga på tempmätaren bara att det funkar.

Vet inte hur den ser ut, men det finns motorer där det går väldigt lite vätska ut i kylaren utan termostat. Kan mao gå för varm.
/u

Okey jag får kolla upp det. Om inte termostaten kommit på fredag så får jag göra nån tillfällig bonvariant..

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...