Dedikera en port till torrents?

Nu funkar det fint att köra med 20 upp och 200 ner och ändå surfa normalt i resen av huset.

Men jag skulle vilja ha lite förklaringar angående det här med torrents.

Säg att jag slangar hem, naturligtvis en laglig film, med 16 som seedar och det går i fantastiska 14 kb/s.
Men slangar jag hem en rulle där typ 5 pers seedar kan jag ligga på max hela tiden. Varför är det så?

Borde det inte vara ju fler desto fortare går det?

Peers, är det de som slangar hem?

Jag vill att det ska gå fortigt! :mad:

Men jag skulle vilja ha lite förklaringar angående det här med torrents.

Säg att jag slangar hem, naturligtvis en laglig film, med 16 som seedar och det går i fantastiska 14 kb/s.
Men slangar jag hem en rulle där typ 5 pers seedar kan jag ligga på max hela tiden. Varför är det så?

Borde det inte vara ju fler desto fortare går det.

Kan bero på flera saker, men en anledning kan vara alla du tankar ifrån sitter och begränsar sin upload och uploadar samtidigt till andra filmer som har fler leechers. Dvs du prioriteras ner.

2. Du tankar från bukten, som är känd för att vara seeg på mindre populära torrents. Eftersom den inte har något ratiosystem.(+ att det garanterat var 16 Kazakstaner som uploadade)

3. Den filmen som hade 5 seeders av vilka 4 hade 100mbit :P

Edit:
Leechers=sugare, folk som tankar ner.
Seeders=uploadare
Peer=Seeders+Leechers

Last edited:
Kan bero på flera saker, men en anledning kan vara alla du tankar ifrån sitter och begränsar sin upload och uploadar samtidigt till andra filmer som har fler leechers. Dvs du prioriteras ner.

2. Du tankar från bukten, som är känd för att vara seeg på mindre populära torrents. Eftersom den inte har något ratiosystem.(+ att det garanterat var 16 Kazakstaner som uploadade)

3. Den filmen som hade 5 seeders av vilka 4 hade 100mbit :P

Edit:
Leechers=sugare, folk som tankar ner.
Seeders=uploadare
Peer=Seeders+Leechers

Ah okej! Då klarnade det.

Jo bukten är det får gälla just nu. Klart man skulle vilja vara med i t ex. Swebits eller dylikt.
Men av förklariga skäl som man kan läsa i den här tråden kan jag inte tanka upp så mycket jag vill just nu och då lär jag garanterat bli utslängd efter nån timme.

Jo, men en populär film torde ju generera fler snabba som seedar, men o andra sidan. Vem fan vill seeda till någon som inte laddar upp själv?

Nåväl, rock on!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...