decibel nivå??

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Ort
sundbyberg
Hoj
hynda 1000rr -08
ska till gelleråsen på måndag för att köra, men är det någon som vet om man klarar sig inom max 100 decibel med ett yoshimura slipon på en honda 1000rr-06.
ringde besiktningen för att kolla om man fick komma dit och kolla nivån, men blankt nej....då fick man boka en tid och det var tidigast på måndag, så hjälpsamma var dom.:confused:
 
*extrem* skrev:
2365517 ska till gelleråsen på måndag för att köra, men är det någon som vet om man klarar sig inom max 100 decibel med ett yoshimura slipon på en honda 1000rr-06.
ringde besiktningen för att kolla om man fick komma dit och kolla nivån, men blankt nej....då fick man boka en tid och det var tidigast på måndag, så hjälpsamma var dom.:confused:

tror du det själv? jag tror inte det, låter ju så in i helvete men det skulle va för att det låter så underbart:)
 
Gelleråsen brukar inte vara så hysteriska på ljudet...

Med 99,7% säkerhet kan jag säga att du inte behöver bekymra dig.
 
Last edited:
*extrem* skrev:
2365517 ska till gelleråsen på måndag för att köra, men är det någon som vet om man klarar sig inom max 100 decibel med ett yoshimura slipon på en honda 1000rr-06.
ringde besiktningen för att kolla om man fick komma dit och kolla nivån, men blankt nej....då fick man boka en tid och det var tidigast på måndag, så hjälpsamma var dom.:confused:
Har varit på Åsen ett par gånger i år och folk har kört med diverse slipon/bolton utan några problem.
 
AndreasNo skrev:
2365541 nåt företag i närheten me en dB-mätare lär de väl finnas?...

har ingen aning vilke företag som skulle kunna tänkas ha det, har kollat med mc varuhuset, samt några verkstäder, men ingen verkar veta vart man kan kolla det.
 
*extrem* skrev:
2365671 har ingen aning vilke företag som skulle kunna tänkas ha det, har kollat med mc varuhuset, samt några verkstäder, men ingen verkar veta vart man kan kolla det.

jag besigtigade min gsxr 750 med rs3 helsystem dom gasa den som fan på besigtningen men kom ej över 98 db och den fick låta 103 så jag tror att det är grönt för dig
 
*extrem* skrev:
2365671 har ingen aning vilke företag som skulle kunna tänkas ha det, har kollat med mc varuhuset, samt några verkstäder, men ingen verkar veta vart man kan kolla det.


prova nån gymnasieskola lr nåt me lite yrkesinriktningar, har för mig de fanns på min gamla skola iaf.. de brukar finnas lite allt möjligt skit på skolor :D
 
Triggerhappy skrev:
2366522 Banägarna mäter vid förbifart.... inte så snyggt att moffa ur den på 3án framför ett gymnasium:rolleyes:

hmm... nehe?.. och? :D stör man dem stackars hårt studerande eller vadå :confused: :confused: ända problemet e väl alla som redan står där me sina brööölande 740is o stör ut mätningen :D ..
 
kan ju va bra att veta vilken "vägning" man använder A-vägt lr B-vägt det blir olika dB värden nämligen, om du ska mäta upp den dvs (+veta position på micen, typ av mic och avstånd)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top