Debut på Falkenberg

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Så har man gett sig in i Rookie-leken då. Efter att tidigare bara kört ERF så var det dags att prova på egen hand. En liten rapport från detta och extra tack till Soppatorsken samt MadMoose och övriga jag delade box med :)
Det finns lite bilder på www.rapido.se också.

Tyvärr inget Rapidodeltagande i ERF men dock i Rookie 600.
Rapidoracing76 blev tvugna att stanna hemma p.g.a. att dom ej hunnit bli färdiga med hojen så då var jag tvungen att åka dit för att representera Rapidos färger. Jag hade försökt få ihop ett endurance-team men alla verkar ha gjort slut på sina pengar så jag fick åka själv. Fick däremot låna en CBR600 av en snäll/modig kompis så jag bestämde mig för att ställa upp i min första Rookie 600-tävling. Jag begav mig ner på fredagen för att köra träningen på kvällen och testa hojen. Körde 48,7 på första passet och lyckades sänka till 47,5 på tredje passet. Några sekunder långsammare än dom snabbaste men inte sämst i alla fall. På lördagen började kvalet kl 9.40 och jag körde 2st 10-minuters pass, det gick dåligt, långsamt och jobbigt var det, hur skulle jag orka köra 20 varv på tävlingen? Jag fick 9:e plats på gridden, tyvärr var det väldigt få startande så jag hade bara 1 efter mig. Starten var katastrofal då jag ju naturligtvis glömt träna på starter, stegrade hojen och var i väg sist. Efter ett varv så kunde jag dock plocka tillbaka min 9:e plats i inbromsningen efter rakan. Sedan började jakten på framförvarande, var snabbt ikapp Matte framför mig och försökte hitta ett bra ställe att köra om. Inte lätt på Falkenberg särskilt om man är nybörjare som jag. Det blev en klunga på 4 där jag låg sist och varv efter varv gick utan att jag kunde komma om. Bästa stället att köra om på var i inbromsningen efter rakan in i chikanen men då jag hade 3 hojar tätt ihop framför mig vågade jag inte gå om. När jag äntligen började känna att jag kanske skulle våga så kom blåflaggan, jag skulle bli varvad. Bara att hålla åt sidan och släppa om, sedan så skulle man försöka få upp tempot igen och gå om men det tog ett varv eller två och då ser jag att det bara är två varv kvar. Nu jävlar tänkte jag, nu måsta jag satsa och kommer att tänka på att det här var ju inte så jobbigt, är ju inte alls trött. Försöker dom 2 sista varven att gå om men det lyckas inte så jag kommer in på en 9:e plats och är både glad o lite besviken men detta gav verkligen mersmak. Fick personbästa och 6:e bästa tid i tävlingen på sista varvet 46,7. Nu måste jag se till att jag kan tävla nästa år, bara att börja spara pengar. Tack alla som var där, vi ses nästa år.

/Jocke

Hoppas att få se dig i R600 nästa år dåra, så du kan få en ny chans att köra om mig. Fast det kommer du iof aldrig lyckas med. :yoparty :D

Skoj läsning är själv intresserad av all typ av bankörning, främst sm o 600 RR. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back