Debatt, svt, om 5 minuter om fartspärrar på bilar.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Kan vara intressant... Debatt, svt, om 5 minuter om fartspärrar på bilar och fartkameror. Missa ej.

Villee skrev:
Hehe, såg ni på Bosse bildoktorn då? Visste inte att man kunde fixa såna där hål så lätt, men annars var det ungefär vanligt flum.

Hålet efter hjärnan som gubben saknar? är det fixat nu? :va

Nej till fler fartkameror och spärrar!
Nej till perssonspack :huvet

han som ville sänka farten var nog rätt smart...

"Vi har xxx döda i trafiken per år, skulle alla hålla hastigheten, köra nyktra och ha bilbälte på sig skulle detta halveras! ..värst av dessa är då hastigheten"

så det är bättre att köra full än utan för snabbt :va

Kay skrev:
Kan vara intressant... Debatt, svt, om 5 minuter om fartspärrar på bilar och fartkameror. Missa ej.

:skrämd

vicka cp:n.. jag va uppe i stockholm för en tid sen o körde förbi en poliskontroll på essingen.. det var hastighetskontroll enl. zatzys SMS:spy.

Tänka sej plastskallarna i vita koppel o västar med varselfärger stod i horder o väntade på att få ta en fartdåre :dummer medans bilarna for förbi i klasar med ca. 5m mellanrum= FÖR nära :3freak men se det va helt OK för nära är inte nåt att annmärka på? det ger man blanka f*n i medans hastigheten är A&O.
Grattis! ännu ett fiasko
Flemming :hihi

kajlyl skrev:
han som ville sänka farten var nog rätt smart...

"Vi har xxx döda i trafiken per år, skulle alla hålla hastigheten, köra nyktra och ha bilbälte på sig skulle detta halveras! ..värst av dessa är då hastigheten"

så det är bättre att köra full än utan för snabbt :va

Det kan ju vara så att andelen alkoholrelaterade dödsfall är förhållandevis lågt jämfört med de dödsolyckar där man konstaterat att hastigheten varit för hög.

Last edited:
Coola Ola skrev:
Det kan ju vara så att andelen alkoholrelaterade dödsfall är förhållandevis lågt jämfört med de dödsolyckar där man konstaterat att hastigheten varit för hög.

Ofta brukar det ju vara fylla och för hög hastighet i kombination

Sällan de kommer fram med vettiga synvinklar under dessa debatter på TV. Programledarna är ofta för dåligt pålästa och ställer fel frågor till deltagarna som i sin tur allt för ofta inte har särskilt mycket att komma med. I slutändan har deltagarna ändå inte fört diskussionerna närmare varandra på ett konstruktivt sätt, än mindre nått fram med sitt eget budskap på ett för utomstående greppbart sätt. Men det är nog inte meningen heller. Till det är deltagarna allt för olika.

Jag hade nog hellre sett en annan programform inte helt olikt Hard Talk på BBC där en påläst och intelligent programledare för en het diskussion med makthavare och företrädare för olika intressen på en jämlikt intellektuell nivå.

Itacha75 skrev:
Men ljusets hastighet ligger på 300 000 km/s
Aja, låter som en bra idé iaf! :tummenupp

Hmm... mer som 299792458,4 eller 299752458,6 beroende på om man bor i USA eller England...

Och så sa Einstein att ljusets hastighet är absolut! Inte enligt vissa vetenskapsman!?!? :7peta

Eh? Vadå OT?? :hihi

Skitsamma vad de säger, man åker ändå i vilken hastighet man vill, var man vill och (nästan) när man vill. Att sätta upp hastighetskontroller har aldrig stoppat folk från att köra fort och kommer aldrig att göra det heller. Antalet dödsfall må minska om man kör saktare, men på samma sätt kan man argumentera att hade INGEN kört bil, hade nog INGEN omkommit i "trafiken" heller. :kocko
Är det inte bättre att rida hästar och cykla till och från jobbet, ta långa promenader och slippa alla avgaser och miljö problem kopplade till just bilar/motorcyklar?
Nu ska jag tacka för mig, leta upp mina mc-nycklar och leta upp en raksträcka och försöka och bevisa Einstein fel om att man KAN komma upp till ljusets hastighet :rofl :yoparty

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back