Deathball, någon som känner någon som har en ståendes?

Hade du vetat någon som har en hade du nog vetat vad det är!!:tummenupp

Är det en sån där klotrund ramp som man kör motorcykel i?

Darth Vader hade en en gång i tiden, men det gick inte så bra för honom, och han föredrog att kalla den Deathstar.

Jag känner en estländare som kanske kan fixa en. Han finns i värtahamnen bakom skjul 33 om nätterna :tummenupp

Jag var tvungen att googla, eftersom jag inte har en jävla aning om vad deathball är.
Men jag fann en bild på dig toker, tydligen har du funnit din deathball? :D

images.jpg

Fin vild du hitta på mig eller nått!!!
Verkar dåligt med klot i Sverige om ingen här känner till något.

nog snabbare å köpa en jäääävla massa stål å extra gas till MIG'en å svetsa ihop en kula själv .... men det borde finnas några liggandes i lador å sånt , var ju rätt poppis på den svartvita tiden

Måste ju som sagt var finnas någon så slipper man uppfinna hjulet igen.

Försökte logga in på jobbet och fick detta:

Harmful code has been detected!

The security system has detected malicious code in the requested file / page. This could be a virus or other malicious code. The page / file has been stopped and will not be downloaded to your computer.

Content contained the following virus: "Hoax.JS.BadJoke.FlyWin.c"

Details: Virus: Hoax.JS.BadJoke.FlyWin.c; File: rickroll.php; Sub File: Memory region; Vendor: Kaspersky Labs; Engine error code: 0x00010000; Engine version: 8.1.8.79; Pattern version: 120704.082400.8399059; Pattern date: 2012.07.04 08:24:00")

Är det bra?

Försökte logga in på jobbet och fick detta:

Harmful code has been detected!

Ja det är bra att du upptäckte det innan det laddades.
vi kan ju iaf hoppas att iaf korvgubbe hade roligt för skämtet i sig är ju ganska kasst.

problemet med sådant här är att jag knappas tror att ens korvgubbe vet om det finns något tillägg så att hans skämt inte bara var just det han trodde utan kanske en liten extra twist som laddar en banktrojan eller liknande.

Då är ju skämtet inte längre ett skämt och korvgubbe står där och sprider virii.
Då står ju korvgubbe där som en skit.

Från skit skämt till skit korvgubbe... så världen kan förändras...

Ja det är bra att du upptäckte det innan det laddades.
vi kan ju iaf hoppas att iaf korvgubbe hade roligt för skämtet i sig är ju ganska kasst.

problemet med sådant här är att jag knappas tror att ens korvgubbe vet om det finns något tillägg så att hans skämt inte bara var just det han trodde utan kanske en liten extra twist som laddar en banktrojan eller liknande.

Då är ju skämtet inte längre ett skämt och korvgubbe står där och sprider virii.
Då står ju korvgubbe där som en skit.

Från skit skämt till skit korvgubbe... så världen kan förändras...

Det är inget virus, eller någon trojan som tar över världen..
Det som däremot rapporteras är ett "hoax" alltså något som är oskadligt men om möjligt lite irriterande.. "Hoaxet" är att man får klicka sig igenom texten till Never Gonna Give You Up med Rick Astley i formen dialogrutor. Ofarligt, men tjatigt, lite som dit upprepande av mitt namn...

Javascriptet är i sin natur ytterst enkelt. Hela låttexten är inläst i en variabel. När du försöker stänga fönstret öppnas en dialogruta som visar ett kort meddelande. När du klickar OK för att stänga meddelandet läses nästa låtrad in i en ny dialogruta med en OK-knapp. När du klickar OK igen läses nästa textrad in o.s.v.

Du behöver inte tro att det gömmer sig en världskonspiration bakom allt du inte förstår dig på.

Kan ni hålla er till ämnet jag vill inte ha massa spam.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park