Deala med domännamn?

Ge upp direkt, i samband med att någon köpte en domän med volvos namn i och fölorade i rätten sattes normen för vad som gäller. Använder du ett varumärkesskyddat ord i ditt domännamn som är starkt förknippat med ett etablerat varumärke så finns det inte en chans i världen att du kommer vinna.

Ge upp direkt, i samband med att någon köpte en domän med volvos namn i och fölorade i rätten sattes normen för vad som gäller. Använder du ett varumärkesskyddat ord i ditt domännamn som är starkt förknippat med ett etablerat varumärke så finns det inte en chans i världen att du kommer vinna.

Är nässpray starkt förknippat med Nezeril och AstraZeneca? Måste en domstol avgöra detta eller finns det någon enkel praxis?

Tack alla för era svar! Vi ska nog reda ut detta...

Är nässpray starkt förknippat med Nezeril och AstraZeneca? Måste en domstol avgöra detta eller finns det någon enkel praxis?

Tack alla för era svar! Vi ska nog reda ut detta...

Visst är väl nässpray förknippat med både Nezeril och AZ men det är ju förknippat med andra varumärken oxå. Tvivlar på att någon domstol skulle kunna döma till fördel för ett läkemedelsföretag i ett sånt fall... så länge du inte skriver nåt dumt på sidan förstås :)

Ok. En snabb koll visar ex att domänen www.nässpray.se är ledig.

Vad kostar det i runda slängar att regga det? Borde finnas något läkemedelsföretag som inte vill att jag ska ha bögporr på just den domänen och tjöpa den av mig!
Bumpar tråden för jag måste ha svar på en fråga som besvärat mig...

Den där bögporren du planerar, har du tänkt spela in den själv eller tänkte du sno materialet från någon annan sajt :va :D

Ni är så sega så nu norpade jag nässpray.se

samt värktablett.se och ibuprofen.se

Wish me good luck :tungan

Ni är så sega så nu norpade jag nässpray.se

samt värktablett.se och ibuprofen.se

Wish me good luck :tungan

Lycka till :)

Vad ska du ha för dem då?

Nej. Rent generellt är det ingen lukrativ branch med bara ett domännamn. Ens om du lägger upp bögporr på det :) Undantaget är ju om du reggat ettriktigt "bra" domännamn som tex iphone.com som någon amerikan reggat för en massa år sedan.

Alternativet är ju att ha ett bra namn men att man också skapar ett värde på namnet.

Last edited:
Lycka till :)

Vad ska du ha för dem då?

Nej. Rent generellt är det ingen lukrativ branch med bara ett domännamn. Ens om du lägger upp bögporr på det :) Undantaget är ju om du reggat ettriktigt "bra" domännamn som tex iphone.com som någon amerikan reggat för en massa år sedan.

Alternativet är ju att ha ett bra namn men att man också skapar ett värde på namnet.

Jag kan nog rita lite gubbar i paint eller PS som leker med nässpray och värktabletter på annat vis än det var menat :brynad

Ja det blir nog bra.. Men du svarde ju inte på vad du vill ha för dem?

Eller var det för att lägga upp egenritad bögporr du tecknade dem? :)

Ingen aning om vad jag ska begära ju, får väl bli någon form av budgivning mellan mig och eventuella köpare.

Bögporr är aldrig fel :brynad :rita

Nej nej nej!! det är ju porr de ska va! man köper porrsidor såklart, det är ju där all deg finns! Jag sitter i detta nu och bara väntar på att Bert Milton ska ringa. :tungan
Jag klippte direkt på www.visafittan.se
10 i topp!!, veckans fi##a!! svenska folket skickar in sina bilder!
Kan inte bli annat än succé :yoparty

Nej nej nej!! det är ju porr de ska va! man köper porrsidor såklart, det är ju där all deg finns! Jag sitter i detta nu och bara väntar på att Bert Milton ska ringa. :tungan

Det fanns ju inga bilder där... :mad:

Är jag pinsam eller har jag å andra sidan ett liv,
eftersom jag var tvungen att googla bert milton? :tungan :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...