De två oreggade motarderna i Frölunda var INTE stulna...

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tjena,
Såg dessa två igår som körde från Frölunda Torg mot Tynnered. Ingen skylt. Körde med lågskor, och inte mc-kläder. Kändes inte som vanliga motardpiloter. Min tanke gick direkt till om det var fråga om stulna hojar?

(Nu behöver det ju inte vara så illa. Så om det var DU som småkörde lite utan registrering så ta inte illa upp! Detta är skrivet i välmening, i fall någon härpå SH skulle känna igen sin stulna hoj.)

Men om det å andra sidan verkligen var frågan om stulna hojar, så rörde det sig om en Husaberg och en KTM (tror jag, hade svårt att komma nära nog).

Och nej, jag jagade inte i kapp dem för att se var de parkerade. Dels var de för snabba för min personbil (de kilade mellan i trafiken), dels finns det gränser för hur mycket tjyvjakt man vill ge sig in på med med sina barn med i bilen. Jag har konfronterat hojtjyvar förut, och det var rätt obehagligt att möta både hot och pepparspray...

[Bilden borttagen!]

Last edited:
Ägaren har hört av sig. Den var inte alls stulna, bara oreggade. Tar bort bilden. Ber om ursäkt ifall jag ställde till med irritation hos någon (ägaren!) men tanken från min sida var enbart att hjälpa - i fall det var så att de var stulna.

Det är ju ett problem med stulna hojar, som vi alla vet, och en del kör omkring med stulna cyklar utan skylt. Har en kompis som blivit av med två stycker KTM:er. Den ena upphittades sönderkörd (utan skylt) i ett förråd nära en känd adress i Frölunda. Nummer två är fortfarande borta.

Antar att det är samma två korkskallar som gillar att köra runt på cykelbanor runt kaverös/högsbo utan skyltar och med ett satans brappande. Hade jag inte gjort mig av med min älgstudsare hade dom vart torsk vid det här laget.

Man tycker ju att dom åtminstone kunde vara smarta nog att vara lite diskreta i sin framfart. Men det är väl antagligen svagbegåvade barn vi har att göra med :huvet

Är det för att kompensera för de få hästkrafterna som motarder måste brappa så?

Antar att det är samma två korkskallar som gillar att köra runt på cykelbanor runt kaverös/högsbo utan skyltar och med ett satans brappande. Hade jag inte gjort mig av med min älgstudsare hade dom vart torsk vid det här laget.

Man tycker ju att dom åtminstone kunde vara smarta nog att vara lite diskreta i sin framfart. Men det är väl antagligen svagbegåvade barn vi har att göra med :huvet

Är det för att kompensera för de få hästkrafterna som motarder måste brappa så?

Idioterna du pratar om bor i högsbo ser och hör dom ofta när dom är ute och kör Alltid utan hjälm eller några som helst skyddskläder !

Idioterna du pratar om bor i högsbo ser och hör dom ofta när dom är ute och kör Alltid utan hjälm eller några som helst skyddskläder !

Hjälm och skyddskläder skiter jag i, för någon moralpolis är jag definitivt inte, så sätt vore det ju bara bra om dom vurpade och skadade sig rejält. Vad jag stör mig på är dessa skitungar som är för dumma att ha råd att ta körkort/försäkra sina hojar men ändå kör omkring och dessutom är så dumma att dom tror att om dom inte kör på vägar utan cykelbanor så drar dom till sig mindre uppmärksamhet:huvet

Eller dom kanske är så korkade att dom tycker att det känns farligt att köra bland bilar och istället hellre kör bland cyklister och gående?

Precis den typen av hojåkare som får alla ickehojåkare att hata oss allihop.

Fick jag bestämma hade det varit skottpengar på alla som kör utan skylt/oreggat/oförsäkrat och dessutom är så dumma att dom inte ens försöker undvika att dra uppmärksamhet till sig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT