De optimala håldelningen på fäste.

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Söker mått på det optimala universalfästet på nummerplåtshållare.
Alltså själva fästet som man skruvar fast på Undertails.
Som det är ritat nu så har jag en hål delning på 34x42, Men låter lite
För litet eller!!!
Har skissat på två modeller av nummerplåtshållare, En utan utrymme
För belysning, Och en med. Notera att fäste för blinkers går att ha
I två lägen beroende på utrymme m.m.
Vet att det finns en liknade modell på marknaden, Denna är tänkt att
Bli i 2mm rostfritt. Nummerplåten skruvas fast i hörnen med M4.
Likaså fäste för Blinkers. Hållare och fästet skruvas ihop med M6.
Ska ta fram ett gäng så får vi se vad priset hamnar på.
 

Bifogat

  • hållare6.jpg
    hållare6.jpg
    77.6 KB · Visningar: 136
  • hållare1.jpg
    hållare1.jpg
    74.8 KB · Visningar: 121
Last edited:
Håldelning...
Det måste ju vara samma som på hojen det skall sitta på.
Eller är det nåt universalfäste som du tänkt man skall borra hål i hojen för att få dit?
edit-- läste färdigt nu... det var ju universal...
 
Last edited:
Vad har en r1 ca för håldelning för infästning i undertail.
Såg en bild här på forumet på en skiss med håldelning
till just en r1, Några andra förslag på Modeller och håldelningar.
 
Så var det gjort.

Har tagit fram en modell av Nummerplåtshållare.
Rostfritt stån (2333) 2mm tjock
Steglös inställning på lutning av plåt, Integrerade
fästen för blinkers.
Finns på köp/sälj sidan till försäljning.
 

Bifogat

  • DSC01393.JPG
    DSC01393.JPG
    65.5 KB · Visningar: 113
Last edited:
[Mulle] skrev:
2166565 Har tagit fram en modell av Nummerplåtshållare.
Rostfritt stån (2333) 2mm tjock
Steglös inställning på lutning av plåt, Integrerade
fästen för blinkers.
Finns på köp/sälj sidan till försäljning.



Snyggt :tummenupp


Jobbar du med laserskärning??
 
[Mulle] skrev:
2166565 Har tagit fram en modell av Nummerplåtshållare.
Rostfritt stån (2333) 2mm tjock
Steglös inställning på lutning av plåt, Integrerade
fästen för blinkers.
Finns på köp/sälj sidan till försäljning.

kan du inte göra i alu? blir så jla tung med rostfritt!!!
 
madmagnus skrev:
2166837 kan du inte göra i alu? blir så jla tung med rostfritt!!!

Det låter tungt när man nämner att den är gjord i 2mm rostfritt.
Men det väger inte mycket alls.
Jag kan ta vikten på den om så önskas.
Med tanke på att det kan blir vibrationer i baken på vissa modeller
av motorcyklar så lämpar sig nog rostfritt bäst, så inget ger med sig.

Men att ta fram i aluminium är också ett alternativ.
Ska se om man får låna maskin för det ändamålet.
 
[Mulle] skrev:
2167003 Det låter tungt när man nämner att den är gjord i 2mm rostfritt.
Men det väger inte mycket alls.
Jag kan ta vikten på den om så önskas.
Med tanke på att det kan blir vibrationer i baken på vissa modeller
av motorcyklar så lämpar sig nog rostfritt bäst, så inget ger med sig.

Men att ta fram i aluminium är också ett alternativ.
Ska se om man får låna maskin för det ändamålet.



Håller fullständigt med , alu är nog inget bra alternativ

Då lär man ju fläska på med gods så vikten blir nog i stort sett det samma

( gillar rostfritt man kan ju polera det tokblankt hehe :D )
 
[Mulle] skrev:
2167003 Det låter tungt när man nämner att den är gjord i 2mm rostfritt.
Men det väger inte mycket alls.
Jag kan ta vikten på den om så önskas.
Med tanke på att det kan blir vibrationer i baken på vissa modeller
av motorcyklar så lämpar sig nog rostfritt bäst, så inget ger med sig.

Men att ta fram i aluminium är också ett alternativ.
Ska se om man får låna maskin för det ändamålet.


det är nog sant! jävligt vackert blev det iaf :tummenupp
 
[Mulle] skrev:
2166565 Har tagit fram en modell av Nummerplåtshållare.
Rostfritt stån (2333) 2mm tjock
Steglös inställning på lutning av plåt, Integrerade
fästen för blinkers.
Finns på köp/sälj sidan till försäljning.

Är fästet för originalstorlek på skylten? Finns det möjlighet att endast köpa infästningen till tailen?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top